. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 6393 تاریخ انتشار : جمعه 13 آذر 1394 | 03:48 ق.ظ

حضور آیت الله سیداحمد خاتمی در جمع طلاب حوزه امام صادق(ع) جیرفت

به گزارش سایت کنارصندل,  آیت الله سید احمد خاتمی از حوزه علمیه امام صادق جیرفت  بازدید و در نشستی در جریان مشکلات و کمبودهای در خصوص حوزه های علمیه شهرستان جیرفت قرار گرفت. امام جمعه جیرفت  در این نشست گفت: حوزه های علمیه نقش موثری در ترویج ارزش های اسلامی دارند و طلبه ها وظیفه […]

به گزارش سایت کنارصندل,  آیت الله سید احمد خاتمی از حوزه علمیه امام صادق جیرفت  بازدید و در نشستی در جریان مشکلات و کمبودهای در خصوص حوزه های علمیه شهرستان جیرفت قرار گرفت.

IMG_5338

امام جمعه جیرفت  در این نشست گفت: حوزه های علمیه نقش موثری در ترویج ارزش های اسلامی دارند و طلبه ها وظیفه دارند علاوه بر مسائل مذهبی مردم را به سمت مسائل اجتماعی و سیاسی هدایت کنند.

حجت الاسلام رضا کرمی پور تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی حوزه علمیه در جیرفت نبود پایه دهم است که طلبه ها باید برای ادامه تحصیل در این پایه به مرکز استان یا قم سفر کنند.

IMG_5334

وی گفت: در حال حاضر حوزه سفیران هدایت با مشکل فضای فیزیکی مواجه است زیرا در یک ساختمان استیجاری مشغول به فعالیت می باشد و نیاز است مکان مناسبی برای این حوزه تامین شود.

امام جمعه جیرفت افزود: هم اکنون حوزه سفیران هدایت با سه نفر اداره می شود که باید حداقل ۹ نفر باشد.

وی اظهار کرد: در شهرستان جیرفت در مجموع حوزه های علمیه خواهران و برادران ۳۰۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند که با فعالیت حوزه علمیه و حضور طلاب در مدارس نماز جماعت در بیشتر مدارس شهرستان اقامه می شود.

آیت الله سید احمد خاتمی هم در جمع طلاب افزود: تاریخ حوزه های علمیه به ۱۴۰۰ سال قبل و در زمان پیامبر اکرم (ص) بر می گردد.

IMG_5331

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز مشکلاتی در خصوص کمبود فضای فیزیکی و ارتقای پایه دهم در حوزه سوی امام جمعه جیرفت مطرح شد که این درخواست ها از طریق استان پیگیری می شود و مواردی هم که در استان حل نشود از قم پیگیری خواهد شد.

IMG_5333IMG_5314IMG_5313IMG_5340IMG_5317IMG_5309IMG_5319IMG_5326

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =