. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11835 تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | 15:54 ب.ظ

در پی دعوت به افطاری از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی:

پاسخ حجت الاسلام علی زادسر جیرفتی به رئیس مجلس شورای اسلامی

● بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر لاریجانی زیدعزه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم تقبل الله اعمالکم با احترام، به استحضار می‌رساند: صبح امروز ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ پیامکی که در پی می‌آید، توسط این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی(دوره‌های ۴ و ۵ و ۷) نیز، دریافت گردید. ضمن تشکر از این پیامک […]

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر لاریجانی زیدعزه
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
تقبل الله اعمالکم

با احترام، به استحضار می‌رساند:

صبح امروز ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ پیامکی که در پی می‌آید، توسط این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی(دوره‌های ۴ و ۵ و ۷) نیز، دریافت گردید.

ضمن تشکر از این پیامک که قاعدتاً به دستور جنابعالی برای امثال نگارنده فرستاده شده، و از سوی نمایندگان ادوار، دعوتنامه رئیس مجلس شورای اسلامی تلقی می‌شود، معروض می‌دارد:

ای بسا که آن مقام محترم در خاطر داشته باشند که نماینده‌ی سابق مردم شریف جیرفت و عنبرآباد یکی از مخالفان جدی افطاری دادن مقامات سه قوه، طی حدود ربع قرن گذشته بوده و اکنون نیز هست، زیرا :

اول؛

هیچ مستمند و روزه‌دار مستحقی، از محتویات این سفره های اینچنینی و هزینه‌های بسیار هنگفت آنها بهره‌مند نمی‌شود. البته به غیر از رؤسای قوا، وزیران و معاونین و نمایندگان مجلس، و رؤسای سازمان های مختلف دولتی، و ای بسا مدیران ارشد بانکها و دیگر مقامات ارشدی که از کیسه‌ی بیت‌المال، خیلی آسان حاتم طائی می شوند و چکهای مربوط را ممضی و ممهور می‌نمایند، و آنگاه با خوشحالی زایدالوصفی، سبیل اندر سبیل، و به دور از دعواهای سیاسی برادروار، و خواهرگون، کنار هم می‌نشینند و به یاد فقیران، یتیمان، محرومان و مستضعفان، نوش جان(!) می‌کنند.

دوم؛

آقای رئیس محترم مجلس، جناب عالی که فقط در مجلس، ۸ سال سفره به اصطلاح افطاری را برای قریب به ۳۰۰۰ نفر نماینده‌ی ادواری مجلس در هرسال، و چند برابر آن برای نمایندگان مجلس و اعضای خانواده و میهمانانشان در هرسال، خیلی با حال پهن فرموده‌اید، چند فایده از این افطاری ها را ذکر کنید که باعث حل و فصل مشکلی از انواع مشکلات ملت عاشورایی و علوی ایران اسلامی شده باشند. مطمئناً هیچ فایده دینی، علمی، عقلی و اجتماعی از این سفره های رنگین و چرب و سفارشی به دست نمی‌آید، مگر هزینه کردن بی حساب و کتاب بیت المال مسلمین که بسیاری از آنان در آروزوی نشستن بر سر سفره هایی از این دست به سر برده و می‌برند.

سوم؛

چون با چنین افطاری دادن مقامات دولتی و حکومتی مخالف بوده و هستم، و به جز یک مورد دولتی و یک مورد مجلس، دیگر بر سر چنین سفره هایی ننشسته‌ام، لطفا عذرم را حتی اگر قبول ندارید، بپذیرید، و عدم حضورم را بی احترامی به مجلسیان و رئیسشان به حساب نیاورید.

چهارم؛

متأسفانه شاهد بوده‌ایم که نماینده‌ی ولی فقیه هم در استانی، از این سفره های رنگین پهن می کردند و فقط ائمه جمعه و مقامات ارشد استان را، احتمالاً با پول وجوهات مردم متدین، افطاری علی علیه‌السلام پسند(!) می دادند! که بنده یک بار بیشتر شرکت نکردم. سال بعد دوباره گفتند تشریف بیاورید. عرض کردم معافم بدارید و نرفتم و …

پر واضح است که حساب سفره های ساده و پر از حکمت، امید، نشاط، عشق، سرور و شادمانی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، که ولی امر مسلمین ایران و جهان است و مشروعیت همه چیز از ولایت معظم له است، در ذهن بنده نبوده و نیست. سفره های پر برکتی که برای مسلمانان جهان و ایران، پر از درس، تربیت، آموزش، مهر، محبت و معنویت بوده‌اند و هستند و تقریباً تمام اقشار روزه دار را شامل می‌شود، ضروری و مفیدترین است.

جالب اینجاست که امشب سران دو قوه همزمان افطاری می دهند و جالب تر اینکه از قرار مسموع، قرار شده است که برخی از میهمانان با حال سفره چرب و چاق افطاری رئیس جمهور، بعد از صرف سفره و شنگول شدن با دست افشانی به زیارت یکی از فتنه گرترین فتنه‌گران تیر ۱۳۷۸ و خرداد ۱۳۸۸، بروند که کمترین هدف کثیف و شومشان سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. به راستی که عجب دولت و رئیس جمهور و میهمانانشان باحالند(!) خوش به حال این ملت(!) سیاست زده و. …؟

طلبه‌ی بسیجی؛
علی زادسرجیرفتی؛

نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در دوره‌های چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی

قم المقدسه، ۱۳۹۵/۰۳/۲۲

☆☆☆☆☆

شماره‌ای که پیامک مورد اشاره با آن ارسال شده و متن آن را، تقدیم می‌دارد:
☆☆☆

《+۹۸۳۰۰۰۲۸۸۵》

مراسم افطار ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان ادوار
زمان: شنبه ۹۵/۳/۲۲
مکان: مجلس شورای اسلامی
کانون نمایندگان ادوار مجلس
☆☆☆☆☆

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =