. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11861 تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 | 07:36 ق.ظ

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به منطقه دو (جیرفت و عنبر آباد) رسید

به گزارش سایت کنارصندل ،به نقل از وزارت کشور ،ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به منطقه دو (جیرفت و عنبر آباد) رسید.     علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در منطقه دو گفت: امروز و پس از موفقیت عظیم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که طرح آن […]

به گزارش سایت کنارصندل ،به نقل از وزارت کشور ،ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به منطقه دو (جیرفت و عنبر آباد) رسید.

 

IMG_1497

 

علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در منطقه دو گفت: امروز و پس از موفقیت عظیم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که طرح آن از مهرماه سال ۹۳ شروع شده، اعلام می کنیم که این طرح را در سراسر استان کرمان پیاده و اجرا خواهیم کرد و ظرف ۱۰ سال آینده ان شاالله شاهد تحول عظیم و جهش اقتصادی در استان کرمان خواهیم بود.

 

استاندار کرمان گفت: اتاق بازرگانی ایران مدیر معین منطقه دو اقتصاد مقاومتی استان انتخاب شده است و بخش خصوصی باید با مشارکت مردم و اعتمادسازی نسبت به راه اندازی صندوق های توسعه ای در منطقه اقدام و از همان محل تسهیلات ارائه دهد.

 

IMG_1500

 

وی به توانمند سازی مردم روستاها و شهرها و ایجاد و شناسایی ظرفیت های منطقه و اشتغالزایی اشاره و گفت: باید از توان بخش غیر دولتی برای پیشبرد این مهم نهایت استفاده را نمود. رزم حسینی گفت: حرکت های توسعه ای در منطقه دو(شهرستان جیرفت و عنبرآباد) همچون طرح قلعه گنج به تدریج در حال انجام و دستگاه های دولتی به منظور توسعه یافتگی در این منطقه این طرح را پشتیبانی می کنند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم جنوب استان و در کنار آن محرومیت های موجود اشاره و خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی ایران مدیر معین منطقه دو اقتصاد مقاومتی استان انتخاب شده است و بخش خصوصی باید با مشارکت مردم و اعتمادسازی نسبت به راه اندازی صندوق های توسعه ای درمنطقه اقدام و از همان محل تسهیلات ارائه دهد.

 

IMG_1502

 

استاندار کرمان به نقش پررنگ ائمه جمعه و جماعات نسبت به فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید نمود و گفت: در این حوزه همه ارکان حکومت باید همگرا و متحد بوده و در جهت رفاه و اقتصاد مردم تلاش نماییم.

 

وی از آیت الله جعفری به عنوان ستون وحدت استان یاد کرد و افزود: ائمه جمعه سراسر استان تا کنون هماهنگ با طرح های اقتصادی دولت به آگاهی بخشی مردم پرداخته اند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

IMG_1471

 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: نگاه مدیریت استان به شهرستان ها متوازن بوده و حرکت ها و اقدامات توسعه ای از منطق محروم با کارهای عمرانی و صنعتی شروع شده و تشکیل این جلسات و سفر به تک تک شهرستان ها برای بررسی مسائل و مشکلات و ظرفیت های هر منطقه با روحیه و مدیریت جهادی موید همین مسئله است.

 

وی افزود: کارها و ایده های نواورانه ی قلعه گنج که مورد تایید مقام معظم رهبری و مدیران عالی کشور است باید توسعه یابد و عده ای نباید نادانسته این اقدامات را خنثی نمایند. وی تاکید کرد: در منطقه دو اقتصاد مقاومتی سه برابر بودجه عمرانی ، یارانه پرداخت می شود که بخش غیر دولتی باید با اعتماد سازی و گفتگو با مردم و ایجاد صندوق توسعه ای و محلی و استفاده از ظرفیت بالای اتاق بازرگانی ایران اقتصاد منطقه را شکوفا و رونق بخشد.

IMG_1478

 

رزم حسینی به تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی جنوب استان اشاره نمود و افزود: بحران فروش محصولات جنوب استان در حال مرتفع شدن است و رسانه ها باید در جهت رفع مشکلات همراهی نموده و فرصت ها را با منفی نویسی از بین نبرند. استاندار کرمان در پایان با اشاره به اقدامات امنیتی جنوب استان که بستر آرام برای سرمایه گذاران به وجود آورده، افزود: همواره از مردم استان کرمان خواستیم مطالبه گر باشند و رسانه ها نیز انتقاد سازنده را در دستور کار خود داشته باشند، چرا که مدیریت استان نقد سازنده را می پذیرد.

 

IMG_1523

 

در ادامه این جلسه مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در خصوص اقدامات امنیتی جنوب استان گفت: امنیت در کل استان و به ویژه در منطقه جنوب استان با دهه های گذشته قابل مقایسه نیست.

 

خلیل همایی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: امنیت روانی در کنار امنیتی فیزیکی ملاک است. وی گفت: تا کنون ۷ جلسه شورای تامین مشترک در جنوب استان تشکیل شده و وضعیت امنیتی بسیار خوب و اوضاع مورد رصد نیروهای امنیتی می باشد.

 

همایی با اشاره به اینکه منشا امنیت در فرهنگ اجتماعی است و باورهای فرهنگی و مسائل طایفه ای عامل عمده برخی مشکلات نا امنی است، افزود: رفع این مسائل نیازمند همراهی و مشارکت نهادهای فرهنگی به ویژه ائمه جمعه و رسانه هاست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از تدابیر شورای تامین این است که همه اظهار نظرها نباید به امنیت روانی جامعه ضربه بزند، گفت: همواره امنیت جنوب استان برای رسیدن به توسعه پایدار منطقه و فضای آرام جهت سرمایه گذاری مورد توجه مدیریت استان خواهد.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 14 =