. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11919 تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | 09:04 ق.ظ

بخشدار مرکزی جیرفت:

یکی از وظایف ذاتی شوراهای اسلامی روستاها ،تعامل و همکاری با نیروی انتظامی است

به گزارش سایت کنارصندل ، جلسه شورای انتظامی دهستان دولت آباد با حضور نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت، جناب سروان سلیمانی رئیس پاسگاه انتظامی علی آباد عمران ، اسفندیاری مسئول حوزه بسیج علی آباد عمران و تعدادی از شوراها و دهیاران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای طوهان برگزار شد.     در این جلسه که […]

به گزارش سایت کنارصندل ، جلسه شورای انتظامی دهستان دولت آباد با حضور نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت، جناب سروان سلیمانی رئیس پاسگاه انتظامی علی آباد عمران ، اسفندیاری مسئول حوزه بسیج علی آباد عمران و تعدادی از شوراها و دهیاران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای طوهان برگزار شد.

 

IMG_1497

 

در این جلسه که به دعوت شوراهای اسلامی و دهیار روستای طوهان مبنی بر سرقت های متعدد مخصوصا احشام در این منطقه تشکیل شد ، نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات گفت: آمده ایم تا از راهکارهای عملی شما استفاده کنیم و دست در دست هم این مشکل را برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به نقش و توانمندی شوراها و دهیاران در روستا گفت: شوراهای اسلامی عصاره و گلچین هر روستا هستند و طبق کتاب قانون یکی از وظایف ذاتی شوراهای اسلامی تعامل و همکاری با نیروی انتظامی است .

 

IMG_1478

 

وی افزود: اگر مردم و مخصوصا شورای اسلامی و دهیاران همکاری کنند مشکل امنیت این منطقه حل می شود.

وی ادامه داد: شوراها و دهیاران به عنوان حلقه ارتباطی بین مسوولان و روستاییان، نقش اساسی در امنیت روستاها بر عهده دارند.

 

نعتی با بیان اینکه قانون مداری و عمل به قانون باید در روستاها فرهنگ سازی شود، خاطرنشان کرد: قانون گریزی راه حل مناسبی برای پیشبرد اهداف نیست.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست از ظرفیت های فرهنگی و بومی برای توسعه روستاها نهایت بهره را ببرند.

 

نعمتی ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار ، معابر و نقاط حساس را به دوربین مجهز می کنیم.

وی افزود:دوربین توانسته خیلی از سرقت ها و ناامنی ها را کم کند و از مردم خواست برای امنیت منازل از دوربین استفاده کنند.

 

بخشدار مرکزی بیان کرد: متاسفانه گستردگی حوزه پاسگاه انتظامی علی آباد عمران زیاد است و با توجه به تلاش شبانه روزی فرمانده محترم این پاسگاه اما باز هم گستردگی منطقه باعث می شود که نتوان امنیت این روستاها را به طور کامل تامین کرد و به همین دلیل از شوراها و مردم خواست نهایت همکاری را با این پاسگاه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: اینجانب و همکاران در بخشداری مرکزی هر لحظه از شبانه روز آماده همکاری در جهت امنیت این روستاها داریم .

 

IMG_1482

 

سلیمانی رئیس پاسگاه انتظامی علی آباد عمران نیز بیان کرد: امنیت در هر روستا را ۷۰ درصد مردم و ۳۰ درصد نیروی انتظامی نقش دارد و از مردم خواست نسبت به مقوله امنیت حساسیت داشته باشند و به راحتی از کنار اراذل و اوباش نگذرند.

 

وی ادامه داد: هر مورد و یا ماشین مشکوک را به پاسگاه ، موبایل بنده و یا مجموعه بخشداری گزارش دهید .

 

وی با ابراز تاسف گفت: مردم در جهت فراری دادن متهمان همکاری می کنند و این دلسردی برای ماموران انتظامی می آورد و از مردم خواست که از اراذل و اوباش حمایت نکنند. سلیمانی همچنین از مردم خواست احشام خود را در کنار جاده اصلی به چراه نبرند که زمینه ای  برای سرقت فراهم شود.

 

وی در ادامه به بیان بعضی از مشکلات مردم در حوزه امنیت پرداخت و مسائلی در جهت رفع آنان مطرح کرد.

 

IMG_1492

 

اسفندیاری مسئول حوزه بسیج نیز با تقدیر و تشکر از بخشدار مرکزی گفت: نعمتی بخشدار مرکزی بسیار دلسوز است و تلاش و تکاپو دارد که مشکلات امنیتی بخش حل شود.

وی ادامه داد: در جهت امنیتن باید همه با هم تعامل داشته باشیم و همکاری کنیم.

 

اسفندیاری افزود: پایگاه بسیج همین شما مردم هستید و باید جلساتی تشکیل شود و افراد اراذل و اوباش شناسایی و مشخص شوند. در پایان جهت امنیت این منطقه و جلوگیری از سرقت احشام تصمیماتی اتخاذ شد .

 

IMG_1479 IMG_1503 IMG_1483 IMG_1508

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یازده =