. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11935 تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1395 | 02:48 ق.ظ

در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر:

فرماندار جیرفت: همه باید تلاش کنیم که تبعات موادمخدر به حداقل برسد/ قصور مدیران در مبارزه با مواد مخدر گناهی نابخشودنی است

  به گزارش سایت کنارصندل ،ظهر دیروز جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری جیرفت برگزار شد.     فرماندار جیرفت در این جلسه اظهار داشت:همه باید تلاش کنیم که تبعات موادمخدر به حداقل برسد و قصور مدیران در مبارزه با مواد مخدر گناهی نابخشودنی است.   وی گفت: در خصوص مسئله مواد […]

 

به گزارش سایت کنارصندل ،ظهر دیروز جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری جیرفت برگزار شد.

 

IMG_1711

 

فرماندار جیرفت در این جلسه اظهار داشت:همه باید تلاش کنیم که تبعات موادمخدر به حداقل برسد و قصور مدیران در مبارزه با مواد مخدر گناهی نابخشودنی است.

 

وی گفت: در خصوص مسئله مواد مخدر تلاش های زیادی شده است، هزینه های هنگفتی نیز بکار گرفته شده است، جانبازان و شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده ایم.

 

وی ادامه داد: حل شدن مسئله مواد مخدر محدود به گروه یا قشر خاصی نیست همه جوانان، رسانه ها، ائمه جمعه، دانشگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا شاهد اتفاق مثبتی در جامعه باشیم.

 

وی افزود: باید اعتیاد به عنوان دغدغه امروز جامعه جدی گرفته شود و مردم و مسئولان با همکاری رسانه‎ها و مطبوعات به مقابله و پیشگیری با مواد مخدر بپردازند.

 

IMG_1690

 

فرماندار جیرفت تصریح کرد:مهم ترین عامل جهت حل شدن معضل اعتیاد و مواد مخدر، بالارفتن سطح آگاهی افراد جامعه است که در این زمینه آموزش و پرورش و خانواده ها نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری دارند.

 

وی بیان کرد: هیچ فردی در زمینه اعتیاد و مواد مخدر مصونیت ندارد و کوتاهی در این امر، گناهش نابخشودنی است لذا باید بستر را به گونه ای مهیا کنیم که همگی افراد در جامعه احساس خطر و دغدغه کنند.

 

امینی روش عنوان کرد: ازدیاد رسانه ها در جنوب کرمان و بخصوص جیرفت یک فرصت است که می توان در همین زمینه از آن استفاده کرد و همچنین دستگاه های مرتبط مانند ورزش و جوانان در این زمینه نقش مهمی را دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه در حال تلاش زیاد و شبانه روزی است اما نباید این مباحث را محدود به یه هفته یا مناسبت خاصی کرد بلکه باید مستمر در طول سال باشد.

IMG_1729

 

وی تصریح کرد: با توجه به همت بلند مسئولان و همکاری خوب مردم ، شهرستان جیرفت در سال ۹۳ در بحث پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر رتبه سوم کشور را به دست آورد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۱ خرداد ماه تا ششم تیر ماه است، باید تمام دستگاه‎های اجرایی و نهادهای مربوط برنامه‎های مؤثر و مرتبطی در این زمینه طراحی و اجرا کنند.

IMG_1691

 

در ادامه رضانژاد رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: یکی از مهم ترین برنامه های بهزیستی توانمندسازی در خصوص بالابردن سطح آگاهی افراد است و از طرف دیگر طرح اجتماع محور را داریم که در سطح محله با افراد ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم به آنها داده می شود.

 

وی افزود: بحث تبلیغات اجتماعی در سطح شهر ضعیف است که باید از طریق وسایل تبلیغاتی این مسئله را حل کرد.

 

IMG_1731

 

حجت الاسلام نیک نفس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت اظهار داشت: در سال قبل در خصوص پیشگیری کارهای خوبی از جمله تئاتر خیابانی انجام شد که دارای خروجی های مثبتی بود.

 

وی ادامه داد: لذا هنر تئاتر خیابانی باید بیشتر مدنظر مسئولین ادارات باشد که انشاءالله شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان یکسری جشنواره های روستایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی برگزار می شود، بحث کاروان های فرهنگی و هنری را داریم که مبحث اعتیاد یکی از محورها است که به آن پرداخته می شود.

IMG_1726

 

احمد اسکندری رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت افزود: آموزش و پرورش متولی امر آموزش است که ارتباط مستقیمی با خانواده ها و والدین دارد از طرف دیگر برنامه های مختلفی در سطح روستاها داشتیم و خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات با والدین و استفاده از اساتید مجرّب، ابراز داشت: ۲ مرکز مشاوره دانش آموزان و والدین راه اندازی و در حال استفاده است و همچنین آموزش های ضمن خدمت نیز از دیگر فعالیت های این سازمان است.

 

اسکندری بیان داشت: مهم ترین برنامه آموزش و پرورش توجه به سبک زندگی و شفاف سازی آسیب های اجتماعی به دانش آموزان در مدارس است.

 

IMG_1713

 

محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت جیرفت افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد مسمومیت شدید ناشی از اضافه کردن سرب در مواد مخدر سنتی هستیم به گونه ای که موجب مراجعه بسیار زیاد افراد معتاد به بیمارستان ها هستیم که موجب شده است پزشکان در تنگنا قرار گیرند.

 

به گفته وی بیش از ۷۰ درصد افراد در زندان مواد مصرف می کنند و ۸۰ درصد خانواده های زندانی نیز یک نفر از اعضای خانواده شان گرفتار اعتیاد هستند.

 

IMG_1724 IMG_1714 IMG_1689

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =