. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11999 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1395 | 07:10 ق.ظ

در جلسه شورای انتظامی بخش مرکزی مطرح شد:

حوزه پاسگاه انتظامی خاتون آباد وسیع است، نیازمند یک پاسگاه دیگر در این منطقه هستیم+تصاویر و جزئیات

به گزارش سایت کنارصندل ، به دعوت فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جیرفت ، جلسه شورای انتظامی دهستان های خاتون آباد ، هلیل و اسلام آباد از توابع بخش مرکزی جیرفت با حضور سالاری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ، نعمتی بخشدار مرکزی ، جلالی بخشدار بخش اسماعیلیه ، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران ،نیروهای قرارگاه […]

به گزارش سایت کنارصندل ، به دعوت فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جیرفت ، جلسه شورای انتظامی دهستان های خاتون آباد ، هلیل و اسلام آباد از توابع بخش مرکزی جیرفت با حضور سالاری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ، نعمتی بخشدار مرکزی ، جلالی بخشدار بخش اسماعیلیه ، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران ،نیروهای قرارگاه میثم ، بسیج و همچنین تعدادی ازمعتمدین ، شوراها و دهیاران در مسجد خاتون آباد برگزار شد.

 

IMG_1523

 

در این جلسه ، نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات ، در بحث امنیت گفت: ما اعتقاد داریم که هر جا مردم پای کار باشند و همکاری کنند ما موفق بوده ایم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از جاها ذهنیت خوبی نسبت به نیروی انتظامی نداشتند اما با جلساتی که ما در سطح روستاها داشته ایم و صحبت هایی که ما با مردم انجام دادیم به آنها گفتیم که ناجی منطقه تان باشید و با ما و نیروی انتظامی همکاری داشته باشید.

 

نعمتی تصریح کرد: اگر به سرانه ی پاسگاه ها انتظامی نگاه کنید ، الحق و الانصاف جای کار بیشتری در این منطقه هست و احداث و تکمیل ساختمان ها و همچنین تجهیز نیروهای انتظامی بیشتری را می طلبد .

IMG_1564

 

وی افزود: حوزه پاسگاه انتظامی خاتون آباد وسیع است ، نیازمند یک پاسگاه دیگر در این منطقه هستیم.

 

وی بیان کرد: با شروع کاری که در بخش مرکزی داشتیم ، در اولین بار وارد تعامل ،همکاری و دوستی با فرماندهان سابق و حال پاسگاه های انتظامی علی آباد عمران ، خاتون آباد ، اسفندقه و غیره شدیم و این تعامل و همکاری را فرماندهان انتظامی این پاسگاه ها تایید می کنند.

 

وی افزود: ما در اجرای مصوبات شوراهای انتظامی به این نتیجه رسیدیم که وارد صحبت و تعامل با مردم شویم و دست یاری را به سوی مردم دراز کردیم و سیاست تعامل و شفاف سازی را بین نیروهای انتظامی و مردم برقرار کردیم که تا حدود زیادی موفق بودیم.

IMG_1545

 

در ادامه مظفری رئیس شورای اسلامی شهرستان با نگرانی گفت: ما شاهد تیراندازی در روستاها هستیم و فروش شدید مواد مخدر صنعتی ، مشروبات الکلی ، فروش اسلحه شکاری ،جنگی و اسلحه های دست ساز رو به افزایش است .

 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با گروگان گیری افغانی ها برخورد نمی کند و ما شاهد بودیم که بعد از مدت کوتاهی متهم آزاد شده است و نیازمند برخورد بیشتری است.

 

وی گفت: کی اعتبار برای تجهیز پاسگاه ها می دهند ؟! خیلی جاها حق با برادران نیروی انتظامی است و امکانات واقعا کم است.

 

وی پیشنهاد داد: با توجه به گستردگی بسیار زیاد حوزه انتظامی خاتون آباد نیازمند احداث یک پاسگاه دیگرهستیم.

 

IMG_1559

 

موسی باغی مدیر سازمان های مردم نهاد جیرفت و دهیار کلاب صوفیان در این جلسه گفت: رویکرد پلیس نباید فقط یک نگاه امنیتی و انتظامی باشد ، باید در کنار قوه قهریه نگاه فرهنگی به آسیب های اجتماعی داشت که تا حد زیادی در پیشگیری وقوع جرم موثر خواهد بود.

 

وی افزود:  با تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی با نیروی انتظامی می توان گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی برداشت و ما با تمام توان آماده همکاری با  نیروی انتظامی هستیم.

 

IMG_1560

 

سالاری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نیز در این جلسه گفت: ما به خوراک ،پوشاک و دیگر نیازهای فرزندانمان توجه می کنیم ، اما هیچ وقت به بعد روانی فرزندانمان توجه نمی کنیم .

 

وی ادامه داد: اگر در تک تک خانه های ما یک مامور نیروی انتظامی هم بگذارند ، اگر قرار باشد خلافی انجام شود انجام می شود .

وی افزود: ما باید خودمان آستین همت را بالا بزنیم و به نیازهای روانی فرزندانمان پاسخ دهیم و توجه داشته باشیم.

 

IMG_1587

 

سالاری بیان کرد: دهیاران نماینده عالی دولت در روستا هستند و باید به خودشان افتخار کنند که نوکر و خدمتگزار مردم هستند.

 

وی افزود: ما توقع بیشتری از دهیاران داریم که همکاری ویژه ای با نیروی انتظامی و ما داشته باشند. سالاری تصریح کرد: شوراهای اسلامی مظلوم واقع شده اند و بدون هیچ گونه حقوق و مزایایی واقعا در روستاها زحمت می کشند و جای تقدیر و تشکر ویژه از دهیاران و شوراها دارد.

 

وی گفت: امسال سال اقدام و عمل است و ما باید توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی داشته باشیم و در جهت رفع آنان همت کنیم.

 

IMG_1581

 

در پایان سرهنگ ملایی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گفت: با صلابت و تمام توان در خدمت مردم هستیم و اگر کسی بخواهد امنیت را خدشه دار کند به شدت با آن برخورد می کنیم.

 

وی با ابراز نگرانی گفت: ما همدیگر را کمک نمی کنیم ، ما باید یار و یاور هم باشیم و در جهت امنیت پایدار در شهرستان همدیگر را حمایت کنیم.

 

IMG_1568

 

ملایی تصریح کرد: دشمن اگر می توانست به ما حمله کند لحظه ای درنگ نمی کرد ، دشمن در قالب آسیب های اجتماعی می خواهد به ما ضربه بزند .

 

وی افزود: مواد مخدر امروز یک جنگ تمام عیار دارد و متاسفانه درصد سرب مواد مخدر بسیار زیاد است که باعث سرطان می شود و جوانان ما را نابود می کند.

 

وی ادامه داد: ترحم به اراذل و اوباش و کسانی که باعث ناامنی اند ، ظلم به نسل آینده است.

 

ملایی بیان کرد: اگر بگوییم کسی بخاطر فقر سرقت و ناامنی می کند توهین به فقراست ، خیلی ها ماشین های مدل بالا و خانه های ویلایی دارند اما سرقت می کنند و باعث ناامنی اند.

 

IMG_1590

 

وی تصریح کرد: ما اصلا در کارمان مخفی کاری نمی کنیم و همه ی گزارشات به بالا مخابره می شود ، چرا که عقیده داریم مخفی کردن خیانت است.

 

ملایی همچنین در بحث شیشه های دودی ماشین ها گفت: خیلی از متهم ها از این فرصت برای اختفای خود استفاده میکنند و قابل شناسایی نیستند که در این مورد ما برخورد می کنیم و شیشه های ماشین کسی نباید دودی باشد.

 

IMG_1592 IMG_1584 IMG_1531 IMG_1547 IMG_1554 IMG_1548IMG_1579 IMG_1598IMG_1603 IMG_1617

 

در پایان تعدادی از شوراهای اسلامی و معتمدین توسط فرمانده نیروی انتظامی تقدیر شدند و همچنین تصمیمات و مصوباتی برای امنیت پایدار در این دهستان ها تصویب شد.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =