. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 14104 تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1395 | 08:01 ق.ظ

در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با استاندارمطرح شد:

بحران جازموریان وانشعاب هلیل رود ، جنوب را به چالش کشیده است

  به گزارش سایت کنارصندل ،در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با استاندارمطرح شد:بحران جاز موریان وانشعاب هلیل رود ،جنوب را به چالش کشیده است.   علیرضا رزم حسینی ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب با تاکید بر اینکه نگاه مدیریتی استان، پرهیز از حاشیه های سیاسی […]
image
 

به گزارش سایت کنارصندل ،در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با استاندارمطرح شد:بحران جاز موریان وانشعاب هلیل رود ،جنوب را به چالش کشیده است.

 

علیرضا رزم حسینی ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب با تاکید بر اینکه نگاه مدیریتی استان، پرهیز از حاشیه های سیاسی بوده است، افزود: آنچه تاریخ گذشته نشان می دهد این واقعیت است که آفت مناطق ، حاشیه های سیاسی بوده است.
 

وی با اشاره به اینکه نگاهی که در دولت تدیبر و امید به جنوب استان کرمان شده، متفاوت از گذشته بوده است، یادآور شد: برخی گمان می کنند باید با صدای بلند، شرایطی را فراهم کنند تا چند رسانه آن مطالب تند را بنویسند و فضای آرام استان را متشنج کنند درحالی که حل مسائل و مشکلات در فضایی آرام امکان پذیر است.


نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بودجه های دولتی محدود است و این فضای در دیگر استان ها مشابه است، گفت: کاری که در شهرستان قلعه گنج انجام گرفت، لطف الهی و ایده ای استانی بود که در این راستا موفقیت هایی حاصل شد.
 

رزم حسینی به پروژه تیتانیوم شهرستان کهنوج اشاره کرد و افزود: در این راستا پیگیری های بسیاری صورت پذیرفت زیرا معتقد هستیم که این پروژه با تکنولوژی بالایی که دارد می تواند جنوب استان را متحول کند.
 

وی از دولت ها به عنوان ابزار توسعه یاد کرد و یادآور شد: مدیریت توسعه در دیگر کشورهای توسعه یافته توسط بخش غیردولتی انجام گرفته و موفقیت آمیز بوده است و همین امر موجب شد تا چنین ایده ای را از محروم ترین شهرستان تمرین کنیم.
 

استاندار کرمان با تاکید بر اقدامات بسیاری که در دولت یازدهم صورت گرفته است گفت ما به دنبال سیاه نمایی نیستیم ، وی افزود : دولت تدبیر و امید سبک جدید مدیریتی را با همکاری بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج شروع کرد و پس از موفقیت این طرح و شناسایی نقاط ضعف و قوت ، مصمم هستیم آن را در قالب طرح مناطق هشتگانه اقتصادی در سراسر استان تعمیم دهیم.

 

image
 

رزم حسینی به بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی استان اشاره کرد و افزود: باغ فتح آباد و مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان پس از چندین سال بی توجهی و بدون هیچ هزینه دولتی و بازار بزرگ کرمان که مربوط به دوره صفویه است، از محل موقوفات مورد بازسازی و مرمت قرار گرفتند.
 

نماینده عالی دولت در استان کرمان به دیدار اخیر خود با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاوش های باستانی در مناطق جنوبی استان از جمله تپه های کنارصندل جیرفت متوقف شده است که طی مذاکره انجام گرفته قرار است در هفته دولت کاوش های باستانی دوباره از سر گرفته شود.
 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سازی مورد تاکید استان، استفاده از توان بخش غیردولتی است، خاطر نشان کرد: در حوزه توزیع بودجه اعداد و ارقام روشن است و ادبیات شمال و جنوب صحیح نیست زیرا تفکر دولت توسعه متوازن است.
 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استان در سال گذشته ۳۵۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: همه استان یکپارچه است و دولت توزیع عادلانه خدمات را وظیفه خود می داند.
 

رزم حسینی با طرح این سوال که آیا فرمانداری با ۲ میلیون تومان حقوق و ۸ نفر کارمند می تواند شهرستانی را با ۹۰ هزار نفر توانمند ساخته و شهرستان را توسعه دهد؟

افزود هر چند پس از انقلاب اسلامی خدمات زیرساختی خوبی انجام گرفته است اما جای کار بسیار است و اینکه ایده واگذاری شهرستان قلعه گنج به بخش غیردولتی برای عده ای سنگین و غیرباور بودخاطر نشان کرد: وزیر کشور اولین فردی بود که متن تفاهم نامه فی مابین استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان را امضاء نمود و از این طرح حمایت کرد.


نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان اقدامات انجام گرفته در شهرستان قلعه گنج توسط بنیاد مستضعفان را کاری اساسی و بلند مدت عنوان کرد و یادآور شد: مردم شهرستان قلعه گنج با اقدامات صورت گرفته به آینده امیدوار شده اند و شاخص های امنیتی جنوب استان، گواه این مسئله است.
 

رزم حسینی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های جنوب استان از جمله آب شیرین، خاطر نشان کرد: تعصب و غیرت مردم جنوب استان ستودنی است اما مشکلات جنوب استان، مسئله ای ریشه است که نباید آنها را سیاسی کرد زیرا جناح بندی ها موجب می شود تا جنوب استان لطمه ببیند.

 

image
 

وی مدیریت جهادی، کار شبانه روزی و تحقق اقتصاد مقاومتی را دغدغه خود دانست و گفت: طرح مناطق هشتگانه اقتصادی به صورت ناحیه ای شروع شده است و نمونه بارز آن شهرستان رودبار جنوب و واگذاری آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است که دو روز گذشته در جلسه ای مفصل سران طوایف، ائمه جمعه، فرماندار و نماینده مردم جنوب با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) دیدار و گفتگو کردند.
 

نماینده عالی دولت در استان کرمان یادآور شد: سرمایه گذاران به دنبال فضایی آرام می باشند و همین وحدت و همگرایی در شهرستان قلعه گنج موجب شد تا بنیاد مستضعفان جذب این شهرستان شود لذا اصحاب مطبوعات و رسانه باید در انتخاب تیتر، بهره وری توسعه ای را مدنظر قرار دهند.
 

رزم حسینی با اشاره به اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی استان، یک هفته قبل از انتصاب در استانداری کرمان و پس از بررسی چالش های استان در راستای همگرایی بین ارکان حکومت مطرح شد، گفت: طبق گفته بزرگان نظام کارنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سطح کشور برتر است و قطعا موفقیت دولت، تقویت نظام را به همراه دارد.
 

وی به بحث تالاب جازموریان و اقدامات صورت گرفت در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: تالاب جازموریان پس از چند سال فراموشی در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و با حساسیتی که توسط مدیریت استان در این خصوص صورت پذیرفت، کارگروه ملی تالاب جازموریان تشکیل شد.
 

استاندار کرمان با اشاره به سفرهای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان کرمان و بررسی مشکلات تالاب جازموریان، گفت: کار مطالعاتی تالاب جازموریان در حال حاضر توسط جهاد دانشگاهی و سازمان محیط زیست به صورت مشترک در حال انجام است.


رزم حسینی با تاکید براینکه به عنوان مقام مسئول به مناطق محروم و کم بهره استان تعصب دارم، خاطر نشان کرد: تا زمانی که گفتمان اقتصاد مقاومتی رایج نشود، اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری آنطور که باید اجرایی شود، محقق نمی گردد لذا اصحاب مطبوعات و رسانه باید در این جهت نقش ایفا نموده و در راستای توسعه استان مطالبه گری نمایند.
 

وی با اشاره به اینکه مردم باید همچون دوران دفاع مقدس در طرح اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشند، گفت: خدا در قرآن کریم به قلمی یاد کرده که موجبات همگرایی را در جامعه فراهم نماید نه اینکه موجب تفرقه افکنی شود.
 

استاندار کرمان با اشاره به همکاری نمایندگان گذشته جنوب با مدیریت استان، افزود: هر نماینده دارای یک مشی است و مردم به همین مشی توسعه ای نمایندگان رای می دهند.
 

در ادامه این دیدار رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب استان، برقراری تعامل و ارتباط با مسئولین را یکی از وظایف مطبوعات دانست و یادآور شد: وجه متمایز رزم حسینی استاندار کرمان با سایر استانداران سابق، عدم نگاه سیاسی ایشان به مسائل است.
 

دکتر بختیار مجاز با اشاره به قابلیتهای جنوب در ابعاد مختلف اظهار داشت هرچند می طلبد در امر توسعه ورفع مشکلات؛ گستره استان کرمان مورد توجه قرار گیرد اما باید به جنوب استان به دلیل ویژگی های اقلیمی ،فرهنگی وکم توجهی های که در گذشته به آن شده است نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.
 

مجاز افزود هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب حامل پیام اهالی رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی مردم ستم دیده جنوبند که امروز به جهت مشکلاتی که در بخشهای مختلف کشاورزی ،میراث فرهنگی وخصوصا بحران جاز موریان وانشعاب اب سرشاخه های هلیل منطقه را به چالش کشیده است از مدیریت استان انتظار پاسخگوئی دارند.
 

 

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات افزود مردم جنوب می پرسند مدیریت استان برای توسعه جنوب در اینده چه برنامه هائی را مد نظر دارد که می طلبد این مطالبات وسوالات مشابه درنشستهای خبری در این منطقه توسط جناب استاندار ،معاونین وی وکارشناسان مربوط برای مردم تشریح گردد.
 

 

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خاطر نشان کرد حوزه مطبوعات ورسانه جنوب استان که با داشتن بیش از ۴۰ نشریه وپایگاه خبری از ظرفیت بالا ومنحصر به فردی در کشور برخوردار است و علیرغم وجود سلایق مختلف؛ در طرح مشکلات دارای وحدت رویه بوده ودرانعکاس مطالبات مردم منسجم ،متحد ومصمم حرکت می کند ودرانجام این مهم همانطور که در گذشته ثابت کرده اند قصد تعامل وهمکاری تنگاتنگ با دستگاه های اجرائی استان داشته وانگیزه های سیاسی به مفهوم رایج کمتردر اقدامات انها دخیل است.
 

 

در ادامه این نشست هدایت پیرنیا مدیر خانه مطبوعات، حمید و علی سعیدی و عظیمی از اعضای هیات مدیره ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در استان کرمان و توجه دولت به مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب و واگذاری آنها به بخش غیردولتی در راستای توانمندسازی مردم منطقه، به ارائه نقطه نظرات پیرامون حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طرح انتقال آب، خواسته های خانه مطبوعات جنوب پرداختند.
 

 

در این نشست نیز مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: جلسات استانداری کرمان از طریق سامانه پیام کوتاه برای خبرنگاران شمال و جنوب ارسال و از آنها برای حضور در جلسات، بازدیدها، سفرها و … دعوت بعمل می آید.
 

نقی عظیمی زاده به سفر اخیر به جنوب استان در معیت معاون امور عمرانی استانداری و نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب استان اشاره کرد و افزود: به دستور استاندار کرمان به زودی معاون امور عمرانی استانداری کرمان و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص انتقال آب به استان به صورت کارشناسی از مرکز کرمان (گفتگوی خبری) با مردم استان سخن می گویند.
 

درپایان این دیدار هیات مدیره به اتفاق عظیمی زاده مدیر کل روابط عمومی استانداری با بازدید ازبخشهای مختلف روابط عمومی واشنائی با اقدامات انجام شده بر لزوم ارتباط بیشتر با حوزه جنوب دربرپائی جلسات وپاسخ به مطالبات مردم تاکید گردید

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =