. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 15394 تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 | 16:38 ب.ظ

اجرای ۹ طرح آبرسانی روستایی در جیرفت آغاز شد/تامین آب آشامیدنی ۳۵ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۸۳۰ نفر

به گزارش کنارصندل ،همزمان با هفته دولت ،اجرای ۹ طرح آبرسانی روستایی در جیرفت آغاز شد.   فرماندار جیرفت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان گفت: هدف از اجرای این طرح ها تامین آب آشامیدنی ۳۵ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۸۳۰ نفر است که در مدت […]

به گزارش کنارصندل ،همزمان با هفته دولت ،اجرای ۹ طرح آبرسانی روستایی در جیرفت آغاز شد.

 

فرماندار جیرفت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان گفت: هدف از اجرای این طرح ها تامین آب آشامیدنی ۳۵ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۸۳۰ نفر است که در مدت یک سال اجرا می شود.

 

فرماندار جیرفت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان گفت: هدف از اجرای این طرح ها تامین آب آشامیدنی ۳۵ روستا با جمعیت ۸ هزار و ۸۳۰ نفر است که در مدت یک سال اجرا می شود.
 


وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در بخش های مختلف شهرستان جیرفت تصریح کرد: طی ۳ سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال به دهیاری های این شهرستان اعتبار تخصیص داده شده است.
 


فرمانداری جیرفت ادامه داد: اختصاص این میزان اعتبار به دهیاری های و اجرای طرح های هادی روستایی موجب توسعه روستاها شده است.
 


وی خاطرنشان کرد: دولت توجه ویژه ای به توسعه روستاها دارد که این امرو موجب می شود تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.
 


امینی روش تصریح کرد: اکنون با توسعه روستاها روند مهاجرت از روستاها به شهرها تا حدی متوقف شده است زیرا امروز همه زیرساخت های لازم در روستاها به وجود امده است.
 


وی با بیان این که در ۳ سال فعالیت دولت تدبیر و امید هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش راه های شهرستان جیرفت هزینه شده است گفت: بخشی از این اعتبار هم به منظور توسعه زیر ساخت های راه روستایی هزینه شده است.

امینی روش تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت نیز بیش از هزار میلیارد ریال در حوزه هتلینگ و تجهیزات بیمارستانی و افزایش ساختمان های مورد نیاز در جیرفت هزینه شده است.
 


وی با اشاره به حمایت دولت از آماده سازی زیرساخت های اولیه در روستاها گفت: یکی از برنامه های مهم دولت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است که در این زمینه با اجرای طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده است.
 


امینی روش خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند با فعالیت های عمرانی موجب توسعه و رونق در روستاها شود که پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین و آن هم در قالب شرکت های تعاونی یکی از این اقدامات است.
 


وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای ارایه فعالیت های نظام جمهوری اسلامی است گفت: در این هفته ۱۴۱ طرح با اعتبار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
 


وی بیان کرد: اعتبار این طرح ۸۰میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد که طبق پیش بینی کارشناسان این طرح ها تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
 


امینی روش گفت: حجم عملیات این طرح ۹۰ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۹ باب مخزن ذخیره با ظرفیت یکهزار و ۳۶۰ مترمکعب، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز دو حلقه چاه است.
 


وی افزود: این طرح ها در روستاهای باقرآباد، ساردوئیه، جبالبارز، میجان، تنگ سرگز، دریاچه، سرونی و حسین آباد دهدار اجرا می شود.
 


فرماندار جیرفت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، مدیریت آب است لذا همه باید در این زمینه مشارکت کنند.

 

IMG_0473 IMG_0477 IMG_0479 IMG_0485 IMG_0492 IMG_0499 IMG_0504 IMG_0506 IMG_0509 IMG_0512 IMG_0514 IMG_0517 IMG_0521 IMG_0524

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =