. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 15858 تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1395 | 14:34 ب.ظ

آیین تجلیل از بهورزان شهرستان جیرفت

بهورز گل واژه ایثار است / تصاویر

  به گزارش کنارصندل ، صبح امروز به مناسبت روز بهورز از بهورزان شهرستان جیرفت تجلیل شد.   محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت:بهورزان سربازان خط مقدم بهداشت هستند و با همت و تلاش این عزیزان کارهای اجرایی بسیار ارزنده ای صورت گرفته است.   وی بیان کرد: وزارت بهداشت با نظام تحول سلامت […]

 

به گزارش کنارصندل ، صبح امروز به مناسبت روز بهورز از بهورزان شهرستان جیرفت تجلیل شد.

img_2219

 

محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت:بهورزان سربازان خط مقدم بهداشت هستند و با همت و تلاش این عزیزان کارهای اجرایی بسیار ارزنده ای صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: وزارت بهداشت با نظام تحول سلامت ، سعی در حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه دارد و بهورزان عزیز ما در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

 

 

مشایخی تصریح کرد: 12 شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است در چنین روزی در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها دست به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین کادر متخصص خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند .

img_2234

 

وی افزود:کاهش میزان مرگ و میردر روستاها ، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد ،واکسیانسیون کودکان ، آموزش مادران و…از جمله مهمترین فعالیت های بهورزان است.

 

وی بیان داشت: مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در راستای تحقق وظایفی که بر عهده دارد با تلاش سربازان خط مقدم بهداشت که بهورزان هستند اقدامات اجرایی قابل توجهی داشته که توزیع واکسن پنتاوالان به عنوان یک کار عظیم با صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش استرس کودکان دریافت کننده واکسن از جمله این موارد است.

 

img_2227

 

مشایخی با اشاره به توزیع مکمل‌ها در سطح مراکز جامعه سلامت، پایگا‌ه‌ها و … افزود: شناسایی بیماران دیابتی و پرفشاری خون در سطح منطقه از اقدامات مهمی بود که با توجه به رقم ۶۰ درصدی مرگ و میر در منطقه به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح انجام شده است.

 

 

وی با اشاره به خدمات دندانپزشکی انجام شده در جیرفت خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۰ یونیت دندانپزشکی خریداری و هشت دندان‌پزشک نیز جذب شده است که با توجه به نیاز منطقه به ارائه خدمات در این راستا خدمات قابل توجهی به مراجعه کنندگان، ارائه شده است.

 

img_2256

 

رئیس مرکز بهداشت جیرفت با بیان اینکه در زمینه خود مراقبتی بیش از ۱۰ هزار سفیر سلامت در پایگاه‌های سلامت شهر جذب شده است که بیش از ۳ هزار نفر آنها سفیر سلامت دانش‌آموزی هستند، عنوان داشت: سه دوره بهورزی داریم که مراحل آموزشی را طی می‌کنند.

 

 

مشایخی با اشاره به اهمیت توجه بهورزان به بحث خودمراقبتی و سفیران سلامت ادامه داد: تلاش مربیان بهورزی در راستای تربیت دانش‌آموزان بهورزی ستودنی است که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد

 

وی در پایان از بخشدارمرکزی جیرفت ، بازرسی فرمانداری ،معاونت بهداشتی و معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی ،رئیس هلال احمر،رئیس مرکز بهداشت عنبرآباد، اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت ،روابط عمومی مرکز بهداشت جیرفت و دیگر مسئولینی که در این آیین شرکت کرده و همکاری نمودند تشکر کرد.

img_2239

 

اسدالله احمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  نیز در این آیین گفت: ارزش و کرامت بهورز خیلی بالاست و جایگاه این عزیزان بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه  بهورزان انسانهایی خوشنام ، با استعداد و شیفته خدمت هستند که با اراده و انتخاب مردم روستا پا به عرصه ی خدمت می گذارند،گفت:  باید از تلاش بی شائبه بهورزان در امر خدمت رسانی به بخش بهداشت و درمان و ارتقای سلامت جامعه تقدیر و تشکر شود .

 

 

وی افزود:بهورزی که الان ما به پاسداشتش مراسم می گیریم ، متنوع ترین وظایف ، عملگراترین فرد و پایدارترین کار را در حوزه ی سلامت و بویژه بهداشت به عهده دارد.

 

img_2214 img_2230 img_2233 img_2234 img_2245 img_2246 img_2248 img_2251 img_2252 img_2265 img_2270 img_2272 img_2275 img_3257 img_3273 img_3285 img_3287 img_3312 img_3321 img_3322 img_3328 img_3331 img_3332 img_3335 img_3339


 این مراسم  با برنامه های متنوعی از جمله اجرای شعر طنز  و مقاله توسط دو تن از بهورزان و اجرای موسیقی سنتی همراه بود.

درپایان به تعدادی از بهورزان به صورت نمادین و بقیه با ارائه لوح سپاس و هدایا ، تشکر و قدردانی بعمل آمد .

 

انتهای پیام/.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =