. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 19359 تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | 10:36 ق.ظ

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس

از ۷ جلد کتاب کیان پیشکار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت رونمایی شد‎

به گزارش سایت کنارصندل، مراسم رونمایی همزمان ۷ جلد کتاب تازه تالیف و ترجمه شده کیان پیشکار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب‌های زبان تخصصی الهیات، فرهنگ اصطلاحات ادبی، نقد مدرن و پست مدرن نمایشنامه‌های انگلیسی و آمریکایی، نگاهی به […]

به گزارش سایت کنارصندل، مراسم رونمایی همزمان ۷ جلد کتاب تازه تالیف و ترجمه شده کیان پیشکار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب‌های زبان تخصصی الهیات، فرهنگ اصطلاحات ادبی، نقد مدرن و پست مدرن نمایشنامه‌های انگلیسی و آمریکایی، نگاهی به ادبیات آمریکا و انگلیس، نقد مدرن و پست مدرن شعرهای آمریکایی و انگلیسی، نقد و تحلیل پست مدرن ادبیات آمریکا و انگلیس، نقد و تحلیل مدرن و پست مدرن داستان های کوتاه آمریکا و انگلیس ۷ عنوان کتاب رونمایی شده این عضو هیات علمی واحد جیرفت است.

عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت پیش از این نیز با تالیف و ترجمه ۲۷ جلد کتاب مختلف در زمینه آموزش و ادبیات انگلیسی با مشارکت انتشارات رهنما، پردازش و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی سهم قابل توجهی را در زمینه ارتقای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته است.

این مترجم و استاد دانشگاه گفت: «در این آیین پنج عنوان از هفت عنوان کتاب‌های تالیفی و ترجمه مشترک بنده و محمدرضا مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در زمینه نقد ادبی، شعر و نمایشنامه و رمان و به زبان انگلیسی رونمایی شد.»

پیشکار افزود: «این آثار بیشتر در پیوند با مفاهیمی است که مورد استفاده آن‌ها در حوزه ادبیات انگلستان و آمریکا بیش از پیش احساس می‌شود.»

وی گفت: «تالیف و ترجمه این آثار از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که امیدواریم در حوزه ترجمه با موضوع‌های نامبرده بار دیگر در نمایشگاه‌های کتاب فارس شاهد عرضه دیگر نمونه‌های آن باشیم.»

کتاب «فنون و صناعات ادبی» از آثاری بود که در این آیین رونمایی شد و به گفته مؤلفان، بر اساس فرهنگ اصطلاحات ادبی نوشته «مایر هوارد آبرامز» و ترجمه‌ای از کتاب “Glosary of Literatory Terms” است که فعالان حوزه ادبیات کشور می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این کتاب برای افرادی نگارش شده است که در زمینه نقد و بلاغت ادبی تخصص داشته و درصدد هستند تا با بررسی عناصر ادبی مشترک در زبان فارسی و انگلیسی مطالب نوین و تاثیرگذاری را در زمینه نقد ادبی ارائه کنند.

دیگر اثر رونمایی شده در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس که از سوی بهزاد مریدی و کیان پیشکار تألیف شد، انگلیسی برای زبان تخصصی الهیات است که این اثر در زمینه الهیات براساس نیاز دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به رشته تحریر درآمده است.

نقد نمایشنامه‌های انگلیس و آمریکا، الهیات و نقد علمی اشعار مدرن انگلیس و آمریکا و «نقد روان‌شناسی و جامعه شناسی» برای آشنایی دانشجویان و اهالی فرهنگ و ادب با شعر و هنر نمایش در غرب از دیگر کتاب‌های رونمایی شده در این آیین بود.

%d9%be%db%8c%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =