. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 19581 تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 | 19:02 ب.ظ

امام جمعه جبالبارز جنوبی:

دشمن هجمه اش به سمت فرهنگ ماست باید مراقب باشیم

به گزارش سایت کنارصندل  ،حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه بخش جبالبارز جنوبی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این بخش اظهار داشت:با توصیه به تقوی الهی سالروز آغاز امامت امام زمان  چکارکنیم تا در دوران غیبت از آفات و خطرهای عصر غیبت درامان باشیم . وی گفت: ‌شناخت امام ، توسل به امام ارتباط […]

به گزارش سایت کنارصندل  ،حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه بخش جبالبارز جنوبی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این بخش اظهار داشت:با توصیه به تقوی الهی سالروز آغاز امامت امام زمان  چکارکنیم تا در دوران غیبت از آفات و خطرهای عصر غیبت درامان باشیم .

وی گفت: ‌شناخت امام ، توسل به امام ارتباط با امام ، شناخت دقیق امام کمک میکند تا ازخطرات محفوظ بمانیم  برای شناخت امام باید از خدا کمک خواست و توفیق طلبید .

وی بیان داشت: عواملی که باعث میشود امام را نشناسیم نشناختن دقیق و صحیح دین  است.

وی اظهار داشت: در روایت از امام صادق است که فرمود از یاران و اصحاب ما کسی که نسبت به دین شناخت عمیق ندارد هیچ خیری در او نیست.

وی افزود:  چرا که عدم شناخت معارف دین هم به فرد ضرر میرساند و هم به جامعه و هم باعث میشود اهداف امام متضرر شود.

وی بیان داشت: دومین عامل دنیازدگی است  که یکی از موانع شناخت امام است، علاقه وابستگی به دنیا  اگر از دنیا درست استفاده شود انسان را به سعادت میرساند و میشود مزرعه آخرت اما اگر در کنار دنیا حب و علاقه به دنیا جمع شود میشود سرمنشا همه بدبختی ها میشود.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمود حب دنیا سرمنشاهمه خطاهاست با دنیازدگی و علاقه به دنیا نمیشود امام را شناخت .

 وی بیان داشت: عهدشکنی با امام وعدم التزام به امام وعدم تعهدو  اطاعت از امام است.

بامری گفت:  مانع دیگر شناخت امام گناه است که بین امام و مردم فاصله میاندازد .

وی گفت: یکی از مطالبات رهبری عدم اعتماد به  دشمن و لزوم برخورد با بزک کندگان دشمن است .

وی بیان کرد: از توصیه های مکرر ایشان به مسولان و مردم عدم اعتماد به دشمن است که دشمن قابل اعتماد نیست خنده دشمن و دعوت دشمن به دیپلماسی برای ضربه زدن است.

وی گفت:  هستند متاسفانه کسانی که باور دارند که دشمن دست از دشمنی کشیده است این خیال خطرناک است برای نظام هرینه دارد خیانت های مکرر امریکا در نقض برجام که مورد اتفاق و اذعان همه مسولان و مردم است نشان این است که دشمن قابل اعتماد نیست  و اعتماد به دشمن نتیجه اش سیلی خوردن است، و هر کس چهره دشمن را بزک کند عاقبت رسوا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی ارزشهای فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است  همه مسایل زیر مجموعه فرهنگ است .

وی بیان داشت: امروز بخشی از نابسامانیهای فرهنگی و آسیبهای فرهنگی متوجه مسولان است  دشمن هجمه اش به سمت فرهنگ ماست باید مراقب باشیم چرا که دشمن روی فرهنگ ما سرمایه گذاری میکند چون فر هنگ اثرگذار است .

بامری گفت: بخشی از مشکلات فرهنگی به عدم توجه و عدم برنامه ریزی های مسولان است، امروز موثرترین عامل برای کاستن ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی ترویج نماز است  نماز بهترین راه برای سلامت معنوی و روحی مردم در جامعه است برای ترویج این مهم همه بکوشیم.

وی با اشاره  به فرمایشات رهبری در دیدار خانواده های شهدای حرم گفت: شهدای مدافع حرم برای دفع خطر از ما دارن میجنگند از ویژگیهای شهدای مدافع حرم غیرت دفاع از حریم اهل بیت است با این احساس میروند.

وی اظهار داشت: ویژگی دیگر شهدای مدافع حرم بصیرت و آگاهی داشتن نسبت به واقعیت های جامعه و جهان است.

اینکه عده ای امروز شبهه افکنی میکنند درجامعه فاقد بصیرتند  میگویند سوریه چه ربطی به اینجا دارد منتظرهستن دشمن بیاددرخانه هایشان وبعد دفاع کنند .

بامری خاطرنشان کرد:دشمن را باید در مرزهایشان درهم کوبید این افتخار نظام جمهوری اسلامی است که امروز در مرزهای اسرائیل در کنار مقاومت  میجنگند  کسانی که دارند در سوریه میجنگند بصیر و زمانشناس و آگاه هستند.

وی افزود:  شوق به شهادت ویژگی دیگر شهدای مدافع حرم است  امتی که شهادت طلب است شکست نمیخورد.

img-20161209-wa0011

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =