. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 20417 تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 | 21:23 ب.ظ

امام جمعه جیرفت:

نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از بروز آسیب های اجتماعی می کاهد

امام جمعه جیرفت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از بروز آسیب های اجتماعی می کاهد امام جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بویژه در بین نسل جوان باید نهادینه شود تا شاهد تاثیرات آن در جامعه باشیم گفت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از بروز آسیب های […]

امام جمعه جیرفت:

نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از بروز آسیب های اجتماعی می کاهد

امام جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بویژه در بین نسل جوان باید نهادینه شود تا شاهد تاثیرات آن در جامعه باشیم گفت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از بروز آسیب های اجتماعی می کاهد.

 

 

به گزارش کنارصندل،حجت الاسلام رضا کرمی پور روز شنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان افزود: کتاب هایی که ناشران انتشار می دهند باید دارای ۲ ویژگی کم حجمی و نوشتار هنرمندانه باشد.
وی ادامه داد: با توجه به زندگی های روزمره، هر چه حجم کتاب کم تر باشد کیفیت و تاثیرگذاری آن بیشتر است.
وی بیان کرد: نویسندگان باید هنرمندانه اهداف خود را به خواننده انتقال دهند تا شاهد اثرات خوب کتاب ها در جامعه باشیم.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه فرهنگ نماز در مدارس خوب نهادینه نشده است تصریح کرد: اگر هنرمندانه اثرات نماز به جوانان انتقال داده شود، مروجی برای نماز و برپایی نماز جماعت خواهد بود.
وی گفت: باید حتی در مجالس ختم نیز به جای هزینه های گزاف با اهدای یک کتاب به شرکت کنندگان کار فرهنگی انجام داد.
حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: قلم رمز تکلیف برای بشریت است لذا قلم باید دارای ویژگی های باشد تا در مسیر صحیح حرکت کند.
وی اظهار کرد: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه راه اندازی یک تلفن سراسری مانند ۱۱۰ و ۱۱۵ برای پاسخ به مسائل شرعی هموطنان تلاش کنند و این مهم در بخش فرهنگی و با پیگیری در این وزراتخانه راه اندازی شود.
امام جمعه جیرفت گفت: هر چه صدای قلم بیشتر باشد توپخانه ها کمتر است لذا این نشان از تاثیر قلم بر جامعه است.
وی ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب گفت: خانواده و جوانان این منطقه از این نمایشگاه بازدید کنند زیرا این نمایشگاه یک فرصت است.

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =