. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 20950 تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1395 | 14:23 ب.ظ

گویش محلی جیرفت به حنجره گروه موسیقی رستاک رسید

به گزارش سایت کنارصندل، چندی پیش گروه هنری موسیقی رستاک با همکاری غلامحسین نظری خواننده خوش صدای جنوب کرمان اشعار محلی شاعر بلندآواره جیرفت، حاج کرامت پیرنیا را در قالب یک موسیقی زیبا و شاد وارد بازار کرد.   گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، فعالیت خود را در تابستان سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. این […]

به گزارش سایت کنارصندل، چندی پیش گروه هنری موسیقی رستاک با همکاری غلامحسین نظری خواننده خوش صدای جنوب کرمان اشعار محلی شاعر بلندآواره جیرفت، حاج کرامت پیرنیا را در قالب یک موسیقی زیبا و شاد وارد بازار کرد.

 

گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری، فعالیت خود را در تابستان سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. این گروه اساسی‌ترین موضوعات موسیقی خود را، بازجست نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی مقامی ایران قرار داده است که شیوه‌ای نو در حوزه موسیقی معاصر ایران است.

 

کرامت پیرنیا نویسنده کتاب اشعار گویش محلی جیرفت با نام “آهی درون صندوقچه” گفت: این اشعار به انتخاب خود گروه رستاک بوده که از طریق غلامحسین نظری معرفی شده است و با اجرای زیبا و هنر مندانه جناب اقای نظری و  گروه رستاک و زیبایی گویش محلی منطقه جنوب کرمان افزوده است.

 

پیرنیا تصریح کرد که گویش محلی جیرفت و کهنوج از غنای بیشتری بر خوردار است که باید در عرصه کشور بیشتر معرفی گردد.

کتاب “آهی درون صندوقچه” مجموعه ایی از اشعار شامل دوبیتی و غزل به صورت گویش محلی جنوب کرمان در سال ۱۳۷۸تالیف و وارد بازار کتاب شد.

 

نمونه ی از اشعار این کتاب:

خبــــــــر دارم گپت دورن فلانی                 و مودن خوشت بورن فلانی

تو خو رفتی ولی وختی ایایی                کرامت هم دگه کورن فلانی

 

ایضاَ:

تــــــــــــو نافهمی چه دلتنگم فلانی               زشن تو کوچتون سنگم فلانی

تو خو رفتی خدا پشت و پناهت            هنو خی قومونت جنگم فلانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =