. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 23987 تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1396 | 08:18 ق.ظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

پنجمین سینما سیار جنوب کرمان در فاریاب راه اندازی می شود

به گزارش کنارصندل ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون چهار سینمای سیار در جنوب کرمان راه اندازی شده و با توجه به نبود امکانات فرهنگی در شهرستان فاریاب به زودی پنجمین سینمای سیار منطقه در این شهرستان راه اندازی می شود. حسین اسحاقی عصر یکشنبه در […]

به گزارش کنارصندل ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون چهار سینمای سیار در جنوب کرمان راه اندازی شده و با توجه به نبود امکانات فرهنگی در شهرستان فاریاب به زودی پنجمین سینمای سیار منطقه در این شهرستان راه اندازی می شود.

حسین اسحاقی عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب افزود: این سینمای سیار با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خریداری شده است که با همکاری شرکت سینمایی آرمین فیلم مجری طرح ملی سینما سلام راه اندازی می شود.
وی گفت: راه اندازی این سینماهای سیار با حمایت دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های فرهنگی دولت در زمینه ترویج فرهنگ سینماست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: صنعت سینما تاثیر بسیار مهمی در زمینه فرهنگ سازی جامعه دارد و راه اندازی سینماهای سیار یکی از بهترین ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی منطقه جنوب کرمان برای فرهنگ سازی است.
وی با بیان اینکه سینما برخلاف ظاهر آن فقط بعد تفریحی ندارد گفت: از این طریق می توان فرهنگ و نحوه زندگی را در مردم نهادینه کرد و کشوری که دنبال توسعه است باید در تمامی بخش ها به ویژه بخش سینما توسعه پیدا کند لذا اگر سینما نباشد مردم از قطار توسعه عقب می مانند.
اسحاقی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: طی حکمی دبیر اقتصاد مقاومتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان معرفی شد تا در زمینه تحقق شعار سال با برنامه ریزی و شتاب بیشتری حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از عملکرد های مهم دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این شعار بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و استاندار کرمان در زمینه مسائل فرهنگی، پیوست فرهنگی در همه امور اقتصادی برنامه ریزی شده و پنج مجتمع فرهنگی و هنری جنوب کرمان در زمینه اشتغالزایی به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه امور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهرستان فاریاب از طریق نمایندگی اداره می شود افزود: با توجه به پیگیری امام جمعه، فرماندار و هنرمندان شهرستان فاریاب و با حمایت های دولت تدبیر و امید پیگیر ارتقاء نمایندگی این شهرستان به اداره هستیم.
اسحاقی با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی شهرستان فاریاب مطلوب نیست خاطرنشان کرد: پیگیر سفر معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به فاریاب هستیم تا شاهد رفع مشکلات بخش فرهنگ این شهرستان باشیم.
وی گفت: شهرستان فاریاب شخصیت هایی همچون احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» و مرحوم یوسف سلیمی نوازنده موسیقی سنتی را دارد لذا به زودی مراسم تکریم این دو مفاخر جنوب کرمان در این شهرستان برگزار می شود.
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =