. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 26119 تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1396 | 13:15 ب.ظ

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در جیرفت قبل از خطبه های نمازجمعه:

خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری در جیرفت، با کمترین حاشیه در بُعد نظارتی روبرو بود

به گزارش سایت کنارصندل، مهدی روزپیکر رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان جیرفت در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز جیرفت ضمن تشـکر از امام جمعه و گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نهاد شورای نگهبان از یادگارهای بزرگ انقلاب و ثمره آرمانهای شهدای بزرگواری چون شیخ فضل الله نوری است. وی […]

به گزارش سایت کنارصندل، مهدی روزپیکر رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان جیرفت در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز جیرفت ضمن تشـکر از امام جمعه و گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نهاد شورای نگهبان از یادگارهای بزرگ انقلاب و ثمره آرمانهای شهدای بزرگواری چون شیخ فضل الله نوری است.

وی افزود: طبق اصل ۹۱قانون اساسی، به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که با انتخاب و رهبر و شش نفر حقوقدان در رشته های مختلف حقوقی از میان حقوقدانان مسلمان که بوسیله رییس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی میشوند و با رای مجلس انتخابح میگردند، تشکیل میشود.

روزپیکر در خصوص زمان تأسیس شورای نگهبان بیان کرد:  حضرت امام (ره) در اول اسفند ۵۸ شش نفر از فقها را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب کردند و در ۲۴‌ اسفند۵۸ انتخابات نخستین دوره مجلس برگزار شد، این مجلس در هفتم خرداد ۱۳۵۹ آغاز به کار کرد و پس از بررسی اعتبارنامه ها و انتخاب هیئت رئیسه در نخستین اقدام خود در ۲۶تیرماه ۱۳۵۹ از بین حقوقدانان معرفی شده از سوی شورای عالی قضایی ۶ نفر حقوقدان را برای عضویت در شورای نگهبان برگزید و در نتیجه شورای نگهبان در این روز رسمأ کار خود را آغاز کرد.

 

رئیس دفتر نظارت شورای در شهرستان جیرفت وظایف شورای نگهبان را پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه پرسی ها دانست و درباره ضرورتِ نظارت بر انتخابات گفت: میل به قدرت غالبا رقابت ناسالم را به همراه دارد لذا برای دوری از مفاسد احتمالی امر نظارت بر آرای مردم امری مقبول و لازم است.
مهدی روزپیکر گفت: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان جیرفت در ۲۹اردیبهشت ماه بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹۴ حوزه اخذ رای با حضور قریب هزار نفر ناظر، نظارت داشتند.

وی افزود: در این انتخابات مردم بصیر جیرفت ۱۲۱هزار و ۹۲۶رای به صندوقهای اخد رای ریخته و برگ زرین دیگری بر افتخارت خود افزودند.

روزپیکر تشریح کرد: شبکه نظارت تمام تلاش خود را در بُعد نظارتی در کمال بی طرفی و امانتداری جهت حضور حداکتری مردم به عمل آورد و خوشبتانه این انتخابات با کمترین حاشیه در بُعد نظارتی روبرو بود و چنانچه مشکلی هم وجود داشته است بیشتر ناشی از انتخابات همزمان شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری بوده است و همه نیک میدانیم که نظارت انتخابات شوراها بر عهده شورای نگهبان نمی باشد.

 

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در شهرستان جیرفت در پایان ضمن تشکر از زحمات همه همکارانش در عرصه نظارت گفت: آنچه برای شبکه نظارت شورای نگهبان مهم است، اجرای مُر قانون در تمامی مراحل انتخابات میباشد و اطمینان داریم که اجرای دقیق قانون و رعایت بیطرفی ، انصاف و امانتداری در سایه تیزبینی و صیانت از آرای مردم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس است یکی از بالاترین و مهمترین خدمات به نظام جمهوری اسلامی خواهد بود و رضایت اکتریت مردم و افزایش اعتماد عمومی را بدنبال خواهد داشت.

روزپیکر

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =