. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30153 تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 | 15:16 ب.ظ

بیست و سومین نشست تخصصی کتابخوان شعر با حضور شاعران عنبرآبادی در کرمان برگزار شد

به گزارش کنارصندل، بیست و سومین نشست تخصصی کتابخوان شعر با حضور شاعران برجسته استان کرمان در سالن اجتماعات استاد باستانی پاریزی کتابخانه ملی کرمان برگزار شد. منوچهر افضلی، اصغر کرمشاهی، فاطمه هاوشکی، شیما مظهری¬صفات، عبدالرضا حسینی و مهمان ویژه این نشست میلاد عرفان پور کتاب¬های مورد نظر خود را معرفی کردند. در این نشست، […]

به گزارش کنارصندل، بیست و سومین نشست تخصصی کتابخوان شعر با حضور شاعران برجسته استان کرمان در سالن اجتماعات استاد باستانی پاریزی کتابخانه ملی کرمان برگزار شد.

منوچهر افضلی، اصغر کرمشاهی، فاطمه هاوشکی، شیما مظهری¬صفات، عبدالرضا حسینی و مهمان ویژه این نشست میلاد عرفان پور کتاب¬های مورد نظر خود را معرفی کردند.

در این نشست، منوچهر افضلی ضمن معرفی کتاب گونه¬های نوآوری در شعر معاصر ایران اثر دکتر کاووس حسن¬لی گریزی به تاریخچه شعر معاصر ایران زد و گفت: هیچ¬کس به اندازه نیما یوشیج در تغییر شعر فارسی کامیاب نبوده چرا که با آگاهی شایسته و درک درست از ادبیات دست به تغییر آن زده است.

 

فاطمه هاوشکی نیز با معرفی کتاب گلادیاتور مست اثر دکتر یعقوب زارع اظهار داشت: ادبیات به مخاطبی احتیاج دارد که خود انتخاب صحیح داشته باشد برای این¬که به این مرحله برسیم باید کتابخوانی را از مهد کودک ها شروع کنیم.

 

اصغر کرمشاهی گریزی به شعر شاعران جنوب کرمان در چهار دهه اخیر داشت و تعدادی از کتاب های شاخص پس از انقلاب از جمله فردای بی فردا، اثر خدابخش دلیری، سنگ ها آن¬طرف میکده خشم¬آگینند، اثر جانعلی خاوند و در سوگ شکارچی اثر عبدالرضا حسینی را معرفی کرد.

 

شیما مظهری صفات دیگر شاعر مطرح کرمانی بود که کتاب جمله های معترضه اثر دکتر عباس احمدی را معرفی کرد؛ ایشان شعر جمله های معترضه را ادای احترام و هم¬دردی به تمام شهدا و جانباز¬هایی دانست که به آن¬ها در طول تاریخ ظلم شده است.

سکوت کاهگلی اثر رضا شیبانی¬اصل کتابی بود که عبدالرضا حسینی آن را معرفی کرد و بیان داشت: تک تک شعر های مجموعه سکوت کاهگلی تحسین برانگیزند باید به این شاعر ملی آیینی تبریک گفت.
میلاد عرفان پور، مدیر دفتر شعر موسسه فرهنگی شهرستان ادب مهمان ویژه این نشست، با معرفی کتاب زیر سر کوه اثر فاطمه هاوشکی پایان بخش نشست تخصصی کتابخوان شعر بود.

 

همچنین پس از پایان این نشست به درخواست شاعران جوان حاضر در جلسه کارشناسان این نشست به ویژه میلاد عرفان پور به نقد و بررسی شعر این شاعران جوان پرداختند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =