. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30384 تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1396 | 18:23 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

پرستاران نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند/ ۵۰۵ پرستار در مراکز بهداشت و درمانی شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حال خدمت هستند/ ۴۷ تصویر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر ایمان قاسم زاده ظهر امروز در آیین جشن روز پرستار در عنبرآباد اظهار داشت: در کشور ما روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان نکوداشت مقام پرستار و تکریم زحمات این قشر پرتلاش است. وی با بیان اینکه همواره تأکید داریم از پرستاران در تمام بخشهای دانشگاه […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر ایمان قاسم زاده ظهر امروز در آیین جشن روز پرستار در عنبرآباد اظهار داشت: در کشور ما روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان نکوداشت مقام پرستار و تکریم زحمات این قشر پرتلاش است.

وی با بیان اینکه همواره تأکید داریم از پرستاران در تمام بخشهای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت استفاده شود و حداکثر استفاده از پرستاران در مدیریت دانشگاه شده است، افزود: برنامه داریم تا قبل از عید پرکیس چند ماه پرداخت شود و هر بار یکی دو ماه پرداخت به پرستاران را از پزشکان جلو بیاندازیم.

قاسم زاده با بیان اینکه پزشکان قدردان زحمات پرستاران هستند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار میزبان دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جشن روز پرستار هم هستیم امیدواریم با عشق به خدمت به مردم تحصیل کنند و روزهای خوبی در پیش داشته باشند.

وی با بیان اینکه مراسم روز پرستار با همکاری معاونت درمان و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده و مدعوین پرستاران جنوب کرمان هستند، خاطرنشان کرد: ۵۰۵ پرستار در مراکز بهداشت و درمانی شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حال خدمت هستند و حدود ۱۰۰ بهیار و کمک بهیار کمک پرستاران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان داشت: بر اساس معیار اصلی که به ازای هر تخت یک و هشت دهم پرستار هست ما در حوزه دانشگاه به ازای هر تخت ۹ دهم پرستار را داریم که این نصف میزان استاندارد است.

قاسم زاده عنوان داشت: پرستارن سخت کوش شاغل در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تمام تلاش خود را دارند تا حداکثر رضایتمندی را برای بیماران ایجاد کنند و کمبودی که آسیب به بیمار برساند در این زمینه شاهد نبوده ایم اما ما انسان هستیم و خستگی ناشی از کار اضافه ما را آزار خواهد داد و بهترین حالت این است که به تعداد کافی پرستار داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: رسیدن تعداد پرستاران به حد استاندارد نیازمند زیرساختهای لازم است که ممکن است زمان بر باشد.

این آیین با حضور پرستارن جنوب کرمان در تالار باغ صبا عنبرآباد و با حضور مسئولان دانشگاه، مسئولان شهرستان عنبرآباد، پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد که یک پرستار نمونه کشوری و پرستاران نمونه حوزه دانشگاه تجلیل شدند.

دکتر علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه نیز در این آیین ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: با وجود مشکلات مالی و نیروی انسانی اما مسئولان دانشگاه به ویژه ریاست محترم دانشگاه خستگی ناپذیر کار می کنند و تلاش بر این است که تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه از خدمات یکسان بهداشت و درمان بهره مند شوند.
وی بیان داشت: واژه پرستار پرورش دهنده است پرستاری همواره در تمام دورانها وجود داشته است حضور پرستاران در تمامی عرصه ها به ویژه در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است و زحمات این قشر را همواره شاهد بوده ایم.
سالاری مقدم با بیان اینکه شغل پرستاری آمیخته ای از علم و عشق است، تصریح کرد: پرستار در هر سمت بهداشتی و درمانی و مدیریتی قرار بگیرد عالی کار میکند ساختار دانشگاه جیرفت از دانشکده پرستاری آغاز شده است و همواره پرستاران در مدیریت درمان و بهداشت مشارکت داشته اند و حضور پرستاران در جنوب کرمان حتی در بیمارستان های نوپا در دست پرستاران است و شاهد تلاش آنها هستیم.


وی ادامه داد:پرستار در مراکز درمانی به بیماران رسیدگی میکند در حالی که ممکن است اعضای خانواده او به حضورش نیاز داشته باشند اما این اوج ایثار و شهامت و از خود گذشتگی است.
سالاری تصریح کرد:بدون پرستار بهداشت و درمان معنا ندارد و این است که مقام معظم رهبری بر این نکته تآکید دارند و از پرستاران به نیکی یاد میکنند.
وی بیان کرد:انقلاب ما در آغاز با شاکله اسلامیت و جمهوریت آغاز شد وخونها در این مسیر ریخته شد که باید حفاظت شود .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ما باید با پرستاران و همه کادر درمان باید تلاش کنیم تا محرومیت از جنوب رخت بربندد و شاهد آن باشیم که نیازی به برگزاری اردوی جهادی در بعد بهداشت و درمان در منطقه نداشته باشیم و زیر ساختهای عمرانی دیگر در دستور کار آنها قرار داشته باشد.
سالاری همچنین گفت: برای مدیران بهداشت و درمان رسانه ها بازویی در راستای خدمت به مردم هستند و با حضور شما مشکلات را درک کردیم و با کمک شما نقاط ضعف را برطرف کنیم.

تصاویر : مجمدرضا براهام

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =