. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30918 تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1396 | 19:05 ب.ظ

افتتاح ۳ طرح کشاورزی در جیرفت و عنبرآباد

به گزارش کنارصندل، در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور رئیس سازمان جهادکشاوری جنوب کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبراباد درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ،به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی سازمان و مدیران جهادکشاورزی جیرفت و عنبراباد تعدا ۳طرح کشاورزی به بهره برداری رسید. دکتر موسوی رئیس سازمان در حاشیه […]

به گزارش کنارصندل، در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور رئیس سازمان جهادکشاوری جنوب کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبراباد درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ،به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی سازمان و مدیران جهادکشاورزی جیرفت و عنبراباد تعدا ۳طرح کشاورزی به بهره برداری رسید.

دکتر موسوی رئیس سازمان در حاشیه افتتاح این طرحها گفت: در سالجاری در شهرستان عنبرآباد ۱۱ هکتار گلخانه جالیزی با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و منابع تلفیقی بانک کشاورزی احداث گردیده است که با بهره برداری از این طرح ها برای ۷۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی بیان داشت: این گلخانه که به مساحت یک ونیم هکتار و به نمایندگی از ۱۱ هکتار گلخانه جالیزی درشهرستان عنبراباد می باشد بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که شامل ۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و یک میلیارد ریال سهم آورده شخصی است و با افتتاح این طرح برای ۱۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی همچنین در حاشیه افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: طرحهای آبیاری تحت فشار در این شهرستان به مساحت ۱۸۵۶ هکتار در سال ۹۶ مصوب گردیده که از این میزان ۱۲۷۵ هکتار با اعتبار ۱۰۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۸۱۰ نفر تثبیت اشتغال گردیده که علاوه بر طرح های فوق ۴۲۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار نیز در حال اجرا می باشد.

 

دکتر موسوی خاطر نشان کرد طرحی که هم اکنون افتتاح می شود به نمایندگی از سایر طرح های آبیاری تحت فشار شهرستان عنبراباد به مساحت ۶۰ هکتار و با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که با بهره برداری از این طرح برای ۲۰ نفر تثبیت اشتغال می شود.

در ادامه افتتاح پروژه های کشاورزی دهه مبارک فجر طرح تولید نشاء محصولات گلخانه ای و جالیزی در شهرستان جیرفت نیز مورد بهر برداری قرار گرفت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: این طرح در سطح ۶۰۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید ۱۲تا۱۶میلیون نشا در ۳ تا ۴ دوره در سال با اعتبار ۶ میلیارد ریال از محل اورده بخش خصوصی و در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی است که با اجرای این طرح علاوه بر تامین نهال محصولات گلخانه و جالیزی منطقه ، صرفه جویی بسزایی در مصرف آب صورت می گیرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =