. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33473 تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | 09:46 ق.ظ

۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کهنوج به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از ید متصرفین خارج شد

جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کهنوج به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از ید متصرفین خارج شد.   به گزارش کنارصندل، مهندس حسین مرادکریمی اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵هکتار از […]

جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کهنوج به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از ید متصرفین خارج شد.

 

به گزارش کنارصندل، مهندس حسین مرادکریمی اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵هکتار از اراضی ملی منطقه علی آباد شهرستان کهنوج که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

مرادکریمی با بیان اینکه پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کهنوج با همکاری پاسگاه انتظامی، این اراضی ملی را از ید متصرفین خارج و به دولت باز گرداندند، عنوان کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در شهرستان کهنوج ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه قطعاً با همکاری مردم و همیاران طبیعت تعدی به اراضی ملی کاهش می‌یابد، اذعان داشت: طی سال‌های اخیر مدیران و مراجع قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه‌ای بحث زمین‌خواری را نظارت و پیگیری کردند تا از بروز چنین تخلفاتی تا حد امکان جلوگیری شود.

 

مرادکریمی خاطرنشان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند در تماس با “شماره ۱۵۰۴ ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان” گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =