. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33841 تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 | 16:29 ب.ظ

جلسه هم اندیشی مسئولین مراکز مشاوره خانواده شهرستان جیرفت با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان جیرفت برگزار شد/تصاویر

به گزارش کنارصندل، آسیب های اجتماعی از گذشته تاکنون در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان و حقوق دانان بوده است و همزمان با انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندی ها، محرومیت های ناشی از برآورده نشدن خواسته ها و نیازها باعث پدید آمدن فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، طلاق، سرقت و بسیاری از آسیب های اجتماعی […]

به گزارش کنارصندل، آسیب های اجتماعی از گذشته تاکنون در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان و حقوق دانان بوده است و همزمان با انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندی ها، محرومیت های ناشی از برآورده نشدن خواسته ها و نیازها باعث پدید آمدن فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، طلاق، سرقت و بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است.

اکنون مقوله طلاق،‌ مساله ای مهم و قابل تامل برای جوامع بشری به شمار می رود و در ایران به عنوان یک آسیب اجتماعی تاثیرگذار خودنمایی می کند.

برپایه آخرین آمار به دست آمده، پدیده طلاق به دلیل شرایط خاص اجتماعی شکل گرفته که در صورت برطرف نکردن آن، خطر آسیب جدی به نهاد خانواده یعنی اساسی ترین نظام های اجتماعی وجود دارد.

احمد انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جلسه هم اندیشی با مسئولین مراکز مشاوره خانواده شهرستان جیرفت گفت: آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد که برخی آنان به مشکلات مربوط در حوزه خانواده بر می گردد.

وی گفت: امروز دخالت دیگران و یا بی توجهی دیگران باعث بروز برخی مشکلات اجتماعی در جامعه می شود که باید خانواده ها به نحو منطقی مشکلات را مرتفع کنند.

احمد انجم روز بیان کرد: فقر و مشکلات اقتصادی واعتیاد و مواد مخدر نیز امروزه در جامعه باعث بروز اختلافاتی در جامعه می شود.

این مقام قضایی در ادامه گفت: تاثیرات فضای مجازی و اشاعه فرهنگ غیر اسلامی در این فضا نیز امروز نیز باعث بروز برخی مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه گردیده است و باید فضای مجازی کنترل شود.

رییس حوزه قضایی جیرفت بیان داشت: مؤلفه سو رفتار و برخورد ها در خانواده نیز می تواند به بروز مشکلات اجتماعی منجر شود و باعث خشونت در خانواده شود و امروز جوانان متاسفانه آستانه تحمل آنان پایین آمده است.

وی افزود: طلاق و جدایی باعث بروز مشکلاتی برای جامعه می شود و فرزندان طلاق نیز برای ادامه زندگی دچار مشکلاتی می شوند.

انجم روز در ادامه گفت: امروز در پرونده های قضایی بعضا مشاهده می شود که فرزندان طلاق مرتکب جرم شده اند که از آثار این آسیب اجتماعی است که باید با مشاوره و مدیریت در زندگی از این آسیب جلوگیری شود.

این مقام قضایی افزود: مباحث دینی و فرهنگی در دین اسلام مربوط به خانواده کامل و جامع است و اگر اندیشمندان غربی در خصوص مباحث خانواده حرفی زده اند وقتی زندگی آنها را مطالعه می کنید دچار مشکل شده اند.

وی در پایان بیان کرد: در قرآن نیز مباحث مربوط به خانواده آمده است پس دین اسلام کامل است و باید زندگی بر اساس دین اسلام و آموزه های این دین مبین باشد.

گزارش از: فاطمه اسکندری نسب

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =