. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33873 تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 آذر 1397 | 20:18 ب.ظ

جلسه آموزش شوراهای اسلامی جنوب و شرق استان کرمان در جیرفت برگزار شد

به گزارش کنارصندل، صبح امروز جلسه آموزش شوراهای اسلامی جنوب و شرق استان کرمان با حضور ریا‌ست آموزش و پژوهش شورای عالی استانها و مدیر کل امور شهری استاداری کرمان و رئیس شورای اسلامی استان و نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها و جمعی از مسئولین اجرایی جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت برگزار […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز جلسه آموزش شوراهای اسلامی جنوب و شرق استان کرمان با حضور ریا‌ست آموزش و پژوهش شورای عالی استانها و مدیر کل امور شهری استاداری کرمان و رئیس شورای اسلامی استان و نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها و جمعی از مسئولین اجرایی جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت برگزار گردید.

احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت در این مراسم گفت: شهرستان جنوبی و شرقی مشترکات فرهنگی زیادی هستند.

فرماندر جیرفت گفت: با این جلسات بهره برداری زیادی برای شهر و مردم دارند.

وی بیان داشت: شوراه ها اعتماد مردم را دارند و مظهر نماد مردم سالاری دینی است.

امینی روش افزود: شورا ها از مردم هستند و برای مردم کار می کنند و همیشه در متن کار حضوردارند.

وی گفت: کار در شهرداری ها بسیار سخت است و باید اول پول در بیارید و بعد هزینه کنید و باید فرهنگ پرداخت عوارض در بین مردم ترویج شود.

فرماندار جیرفت گفت: اگر شهر خوبی داشته باشیم باید مردم در آبادانی آن کمک کنند و همه به عنوان شهروند محسوب شوند.

وی گفت: کسی که در شهر زندگی می کند و از هر طریقی از جمله آشغال نریختن در معابر می تواند کمک به شهر و شهرداری شود.

فرماندار جیرفت در ادامه برضرورت آموزش شورا ها تاکید کرد و افزود: این آموزش ها علاوه بر اینکه بر علم آنها افزوده می شود به آبادنی شهر نیز کمک می کنند.

وی بیان کرد: امروز دوران فله ای کار کردن تمام شده است و برنامه هایی که در شهر اجرا می شود آینده نگری شود تا خسارت مالی به بار نیاورد.

امینی روش گفت: امروز دوران وحدت و هم دلی بین همه مسئولان شهر جهت آبادنی منطقه می باشد و مردم ولی نعمت هستند و بدانید همه مردم کارهای مسؤلان را زیر نظر دارند.

مهندس نژاد خالقی مدیر کل امور شهری استانداری کرمان در این مراسم گفت: آموزش نیاز اصلی یک مجوعه است.

وی گفت: مقوله آموزش خیلی مهم است و باید مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.
مدیر کل امور شهری استانداری افزود: مشکل کم آبی در کل استان مشهود است و شهردان در طرح های خود این مقوله را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: در استان کرمان به جاذبه ها توجه نشده است و اینها منبع درامد و ثروت هستند و شورا و شهردان علاوه بر کار عمرانی کار فرهنگی نیز انجام دهند که مردم به برنامه های شاد نیاز دارند.

نژاد خالقی افزود: مسائل اقتصادی بر مردم خیلی فشار آورده است و برنامه های شاد می تواند به روحیه آنان کمک کند.

دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این مراسم ضمن خیر مقدم به همه گفت: جمهوری اسلامی دو رکن جموری و اسلامی دارد و شوراه ها رکن جمهوریت این نظام هستند.

وی گفت: از ابتدای حضورم در جنوب، طرح اتحاد بین جنوب و شرق را راه اندازی کردم  و وحدت را سرلوحه قراردادم.

مکارم بیان کرد ما مسئولین اگر خدمتی کنیم ماندگار می شود و این حاشیه سازی ها هیچ کاری را جلو نمی برد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود:  مردم جنوب استان مردمی قدر شناس هستند و تفرقه برنامه دشمن است.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این دانشگاه چند پروژه در حال اجرا است و این حاصل اتحاد و همدلی مسئولین است. 

بهرام امیری نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها در این مراسم گفت: جایگاه شوراها در ایران اسلامی جایگاهها والا است و با جمعیتی بالغ بر یکصدو بیست هزار نفر یک مجموعه در راستای آبادانی شهرها است.

وی گفت: ما به کمک همه مسئولین نیاز داریم که بتوانیم در شورای عالی استان ها از طرح ها مهم دفاع کنیم و با آبادانیی شهرهای استان کرمان کمک کنیم
نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان ها گفت: این چنین آموزش ها نیاز برای شورا ها جهت کمک به آبادانی شهر ها می باشد.

علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: این ارتباطی که بین دولت و شوراها شکل گرفته است بسار قدم خوبی جهت آبادانی شهر ها می باشد.

هاشمی افزود: جایگاه شورای اسلامی در قانون اساسی بر کسی پوشیده نیست و انچه مهم است حفظ جایگاه شورا ها است و حس اعتماد باید بین مردم و شوراها باشد.

هاشمی در ادامه گفت: هر چه ارتباط بین مردم و شورا ها باشد مردم بیشتر به نظام امیدوار می شوند.

رئیس شورای اسلامی استان کرمان گفت: اگر ما بتوانیم امنیت را به طور کامل در جامعه داشته باشیم کمک شایانی به پیشبرد اهداف عمرانی شهر را در پی دارد.

علی هاشمی گفت:  مردم با انتخاب شوراه ها سرنوشت شهر رابه شما سپرده اند و نباید رابطه ما با مردم قطع شود و شورا بزرگترین خانواده مردمی در کشور هستند.
هاشمی بیان کرد: شورا پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند باید گفتمان مردم باشند و نیاز های مردم را بررسی و به گوش مسئولین برسانند.

وی گفت: مشکل از ارتقا فرهنگ است که اگر این درست شود همه ارکان عمرانی شهر دست می شود و رکن و زیر بنای شهر مردم آن شهرهستند.

رئیس شورای اسلامی استان بیان کرد: تعامل بین مسئولین خیلی با ارزش است و امیدواریم برای آبادانی شهرها تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به برنامه پاسخگویی در شهر رفسنجان گفت: ارتباط باچنین برنامه هایی بین مردم و مسئولین بیشتر می شود و هرچه قدر فاصله بین مردم و مسئولین بیشتر باشد مردم ضرر می کنند.

وی گفت: باید دستاوردهای نظام را به مردم بگوییم و نگذاریم رسانه های بیگانه مردم را نا امید کنند.

هاشمی افزود: امیدواریم بتوانیم چنین جلساتی را بیشتر داشته باشیم و با آموزش که زیر بنا می باشد به آبادانی کمک کنیم.

گزارش از: فاطمه اسکندری نسب

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =