. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 35012 تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | 20:47 ب.ظ

مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان:

مرکز رشد و شتاب دهی به منظور ایجاد خلاقیت و ایده پروری برای دختران، در جیرفت افتتاح میشود

به گزارش کنارصندل، فاطمه سادات حسینی مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به این مطلب که مجموعه فعالیت های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی برای بانوان دیار کریمان است، گفت: این فعالیت […]

به گزارش کنارصندل، فاطمه سادات حسینی مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به این مطلب که مجموعه فعالیت های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی برای بانوان دیار کریمان است، گفت: این فعالیت ها شامل مباحث پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، اشتغالزایی، سلامت، ورزش و نشاط اجتماعی هستند و این اداره کل وظیفه هماهنگی و تعامل درون و برون سازمانی را بر عهده دارد.

سادات حسینی، در ادامه، به نشست امروز خود با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد و ابراز داشت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با تمام فرمانداران و مدیران شهرستان ها، خیرین و سرمایه گذاران به منظور استفاده از ظرفیت بانوان این استان، تعامل برقرار کنیم و نشست امروز، در همین راستا برگزار شد.

 

مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، با اشاره به راه اندازی طرح ساماندهی مسائل امور بانوان شهرستان جیرفت، اظهار کرد: طرح سما بانو به منظور تعامل و هم افزایی اداره ها و نهادها بر طبق ظرفیت ها و شرح وظایفی که نسبت به استفاده از توانمندی ها و شایستگی های بانوان شهرستان جیرفت دارند، راه اندازی می شود.

 

وی، اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی گفتمان امروز با نماینده و مدیران، بحث ساماندهی وضعیت اقتصادی، اشتغالزایی، فرهنگی، اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بود.

 

حسینی، با بیان این مطلب که چهل سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و باید توجه خاصی به زنان نقش آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شود، اظهار داشت: برای تداوم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، همچنان نیازمند حضور پر رنگ بانوان هستیم لذا لازم است موانعی که پیش روی زنان جیرفتی است، با تعامل و هم فکری مدیران و مسئولان برطرف شوند.

 

مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، به هدف از برگزاری جلسه با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد و بیان داشت: از آنجا که نیمی از جامعه ای که به نمایندگان مجلس رأی می دهند، زنان هستند و باید توجه ویژه ای به نیازهای بانوان از حیث اقتصادی، اشتغالزایی، فرهنگی، اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده شود بنابراین این نشست را با حضور نماینده برگزار کردیم.

حسینی، اظهار کرد: ماده ۱۰۱ قانون اساسی در خصوص ارتقای جایگاه زنان و تحکیم بنیان خانواده است.

وی، گفت: در این نشست، راه اندازی خانه های مهارت در بخش ها و روستاهای شهرستان جیرفت، شناسایی استعدادهای هر منطقه و برندسازی محصولات تولیدی آنها، آموزش تولید محصولات بازار پسند با تعامل و همکاری اداره فنی و حرفه ای و سایر نهادهای مرتبط، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، با بیان این مطلب که در برخی از نقاط استان کرمان، خانه های مهارت و برخی مرکز کسب و کار راه اندازی شده است، ابراز داشت: در برخی از شهرستان های استان ۵ خانه مهارت و کسب و کار، برخی ۱۰ خانه مهارت و برخی فاقد خانه مهارت و کسب و کار هستند، در نظر داریم به منظور برقراری عدالت، توازنی در سطح استان انجام دهیم.

 

حسینی، به حمایت بسیاری از نهادها از صندوق های خرد زنان و محلی اشاره کرد و گفت: در کل استان کرمان بالغ بر ۲۰۰ صندوق خرد زنان و محلی وجود دارد و در برخی تعداد صندوق ها زیاد است و در برخی صندوق وجود ندارد، بنابراین برای برقراری توازن نیاز به همکاری مدیران و مسئولین اداره هاست و یکی از اهداف برگزاری این نشست، ایجاد هم افزایی و تعامل برای ایجاد صندوق های خرد زنان که لازمه آن مشارکت زنان این شهرستان است، بود.

 

وی، با اشاره به ساماندهی وضعیت اشتغالزایی بانوان شهرستان جیرفت، ابراز داشت: راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و زنان آسیب دیده از جمله موارد مورد بحث و بررسی این نشست همین بود.

 

مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، با بیان این مطلب که یکی از دغدغه های اصلی ما ، تحکیم بنیان خانواده است، گفت: مقرر شد به منظور تحکیم بنیان خانواده و فعالیت های فرهنگی بانوان با برقراری تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سازمان نظام روان شناسی و اداره تبلیغات اسلامی و ۱۰ نهاد دیگر به طور مستقیم برنامه هایی را در خصوص مباحث ورزشی و سلامت، تحکیم بنیان خانواده و خدمات مشاوره ای و آموزش های خانواده، تبیین و اجرا کنند.

 

حسینی، ابراز داشت: به طور مثال نیروی انتظامی در بحث فضای مجازی ، سواد رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی مسائلی را تبیین کند.

 

وی، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با پیگیری های نماینده شهرستان جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با صندوق تعاون روستایی، بتوانیم در برج میلاد یا سایر نمایشگاه های منطقه ای و ملی غرفه ای برای عرضه محصولات بانوان شهرستان جیرفت، در نظر گرفته شود.

 

مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، به یکی دیگر از مباحث این نشست اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه شهر جیرفت به عنوان شهر تاریخی دقیانوس و ظرفیت های گردشگری این شهرستان، در خصوص استفاده از ظرفیت های نهادها و سازمان های مرتبط به منظور اشتغال بانوان در زمینه گردشگری و عرضه محصولات و صنایع دستی بحث و تبادل نظر شد تا بتوان با برندسازی، صنایع دستی این منطقه را به خوبی معرفی کرد.

 

حسینی، با اشاره به طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و زنانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، ابراز داشت: در این نشست تأکید شد مکانی وزین و پرتردد برای راه اندازی بازارچه و نمایشگاه برای این بانوان شهرستان جیرفت در نظر گرفته شود و آموزش های لازم به منظور تولید محصولات بازار پسند داده شود.

 

وی، به پرداخت تسهیلات به دختران معلول، اشاره کرد و گفت: با برقراری تعامل با بهزیستی، تسهیلات از ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی در اختیار دختران معلول کارآفرین قرار داده می‌شود.

 

مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، اظهار داشت: استان کرمان به لحاظ مشارکت اقتصادی بانوان در مشاغل خانگی، دارای رتبه اول کشوری است.

 

حسینی، با بیان این مطلب که از سال ۹۷  بر روی اشتغال دختران فارغ التحصیل دانشگاهی تمرکز کرده ایم، ابراز داشت: اولین مرکز رشد و شتاب دهی به منظور ایجاد خلاقیت و ایده پروری را برای دختران، در مرکز در شهر کرمان، راه اندازی شد و امیدواریم دومین مرکز را در شهرستان جیرفت افتتاح کنیم.

 

وی، به راه اندازی طرح ریحانه اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و با نگاه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و امیدواریم با راه اندازی این مرکز در شهر جیرفت برای زنان آسیب دیده، معتادین شود.

 

امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دکتر دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه که از اهالی جیرفت در حوزه صنایع دستی و راه اندازی مرکزفن آوری در این شهرستان بهره مند شویم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =