. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 38737 تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1398 | 10:07 ق.ظ

نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان عنبرآباد با اصحاب رسانه برگزارشد

به گزارش کنارصندل، ظهر روز شنبه ۱۹مرداد با حضور داوریان رئیس دادگستری و سبحانی دادستان عنبرآباد نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب استان برگزار و دراین نشست از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه دانش حقوقی افراد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی را به دنبال دارد گفت: رسانه‌ها […]

به گزارش کنارصندل، ظهر روز شنبه ۱۹مرداد با حضور داوریان رئیس دادگستری و سبحانی دادستان عنبرآباد نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب استان برگزار و دراین نشست از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه دانش حقوقی افراد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی را به دنبال دارد گفت: رسانه‌ها می‌توانند دانش حقوقی شهروندان را افزایش دهند که این کمک بزرگ و موثری در حوزه قضایی است.

ابوذر داوریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت دستگاه قضایی تحول است که این مهم یک باره امکان پذیر نیست اظهار داشت: مهم ترین تحول در این مهم کاهش پرونده ها است که کاهش این ورودی ها نیازمند همت و همکاری همگانی است.

داوریان خاطر نشان کرد: تاثیرگذارترین فرد در این حوزه مهم و حساس خبرنگاران هستند که می‌توانند کمک فرهنگی بزرگی در کاهش ورودی پرونده‌ها کمک کنند.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند دانش حقوقی شهروندان را افزایش دهند که این کمک بزرگ و موثری در حوزه قضایی است تصریح کرد: به افزایش صلح و سازش کمک کنیم و در جنوب کرمان که اکثر آنها رابطه خویشاوندی دارند این پتانسیل وجود دارد که در این بحث مهم بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد فرهنگ خوب صلح و سازش از بین برود، عنوان کرد: از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان باید در جامعه استفاده شود اما در این رابطه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی نمیشود.

داوریان با اشاره به اینکه بحث صلح و سازش مربوط به پرونده‌های کم‌اهمیت است که می‌طلبد به صلح و سازش ختم شود بیان کرد: این مسئله کمک می‌کند که ما تمام هم و غم خود را بر روی پرونده‌های بزرگ بگذاریم.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید قرار داریم تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران در این منطقه با تمام توان حمایت می‌کنم و اجازه نمی‌دهیم برای آنها مشکلی پیش آید.

وی به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد وگفت:شعار این دوره،تحول است لذا تحول امری تدریجی بوده ومراجعان دستگاه قضا باید این مساله را لمس کنن  از این رو کاهش وردی پروندها به دادگستری در دستور کاربوده تاشاهد چابک سازی این مجموعه  باشیم/

یوسف سبحانی دادستان عمومی و انمقلاب شهرستان عنبرآباد در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت: وجه مشترک دستگاه قضایی و خبرنگاران قلم، جستجوی واقعیت و دفاع از حق مظلوم است.

یوسف سبحانی افزود: حق الناس باید در همه زمینه ها مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی  همچنین به دغدغه های خبرنگاران اشاره کرد و گفت: عنبرآباد به عنوان شهرستان پایلوت کاهش جرایم خشن در استان کرمان انتخاب شده و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است

وی سهم خواهی را یکی از فرهنگ های بد برای سرمایه گذاری برشمرد و گفت: با اختلالگران حوزه های سرمایه گذاری مقابله می کنیم.

سبحانی مردم عنبرآباد را خیرترین مردم در استان کرمان برشمرد و گفت: مردم این شهرستان ۲۰۰میلیون تومان در جشن گلریزان اهدا کردند و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش بیشتر در جامعه نهادینه شود.

در این نشست از اصحاب رسانه جنوب کرمان تجلیل بعمل آمد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =