. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44685 تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | 08:48 ق.ظ

پیام سید حسین مرعشى به مردم جنوب کرمان در پی اعتزاض به انتقال آب

🔴 سلام بر مردم بزرگوار جنوب کرمان 🔴 سالهاست که تامین آب مشروب شهر های کشور و نیز استان، دولت را مجبور به جابجایی بین حوضه ای آب نموده است و این در حالی است که در کل فلات مرکزی ایران هیچ دشتی وجود ندارد که آب مازاد داشته باشد . 🔴 حساسیت کشاورزان و […]

🔴 سلام بر مردم بزرگوار جنوب کرمان

🔴 سالهاست که تامین آب مشروب شهر های کشور و نیز استان، دولت را مجبور به جابجایی بین حوضه ای آب نموده است و این در حالی است که در کل فلات مرکزی ایران هیچ دشتی وجود ندارد که آب مازاد داشته باشد .

🔴 حساسیت کشاورزان و مردم حوضه هایی که بر اساس تصمیم اجباری دولت بخشی از آب حوضه آنان منتقل میشود قابل درک است . در سطح ملی حساسیت و مخالفت مردم خوزستان از انتقال آب به استان های اصفهان و قم و نیز طرح های انتقال آب به استان های کرمان و یزد همواره وجود داشته است .

🔴 در استان کرمان هم مردم چترود مخالف انتقال آب به زرند ، مردم بردسیر مخالف انتقال آب به رفسنجان و کرمان و مردم جنوب هم مخالف انتقال آب از سر شاخه های هلیل رود در رابر به کرمان هستند . و این مخالفت ها طبیعی است و حداقل انتظار از دولت و مسئولان استان اجرای طرح هایی برای جبران جابجایی بین حوضه ای آب است .

🔴 من که به کمبود آب در همه حوضه ها و دشت ها آشنایی داشته ام ایده شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را پیگیری که خوشبختانه اولین طرح برای تامین آب صنعت و شرب سیرجان و گل گهر و مس سرچشمه و فولاد اردکان اجرا و بخش اول آن افتتاح شده است.

🔴 علاوه بر آن سازمان عمران کرمان طرح تامین سالانه نود میلیون مترمکعب آب از دریای عمان را برای تامین آب شرب و صنعت کرمان و نیز محور گردشگری هفت باغ علوی را مطالعه کرده که انشالله با گشایش در تامین منابع مالی خارجی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

🔴 سید حسین مرعشی/ آذرماه ١٣٩٩

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهارده =