. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 45614 تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 | 09:24 ق.ظ

نامه مهم و فنی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم به استاندار کرمان / پیگیری ومعرفی مقصرین به دستگاه قضایی

جناب آقای زینی ونداستاندارمحترم استان کرمان سلام علیکم. همانطوریکه اطلاع دارید در قانون برنامه پنجم توسعه ماده ای تحت عنوان ۱۸۰ با اختصاص ۲درصد از بودجه های عمرانی به مناطق کم برخوردار مصوب شده بود ،تا مناطق محروم ازوضعیت عقب ماندگی خارج شود و به مناطق برخوردار کشور نزدیک شوند.در دولتهای نهم و دهم ستاد […]

جناب آقای زینی وند
استاندارمحترم استان کرمان سلام علیکم.


همانطوریکه اطلاع دارید در قانون برنامه پنجم توسعه ماده ای تحت عنوان ۱۸۰ با اختصاص ۲درصد از بودجه های عمرانی به مناطق کم برخوردار مصوب شده بود ،تا مناطق محروم ازوضعیت عقب ماندگی خارج شود و به مناطق برخوردار کشور نزدیک شوند.
در دولتهای نهم و دهم ستاد راهبردی جنوب کرمان به ریاست معاون اول وعضویت ۷وزیرتشکیل شده بود تا نسبت به اجرای پروژه ها اقدام نمایند.
اما متاسفانه در دولت یازدهم این ستاد منحل شد و نمایندگان وقت مجلس برای رفع مشکل پیگیری کردند و نهایتا با یکسال توقف درسال ۹۳ این امر درقالبی دیگر تصویب و با تعریف شاخص ها توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اعتبارات تقسیم شد.
نحوه تقسیم اعتبارات به این شکل بود که ۶۰درصد دراختیارکمیته برنامه ریزی شهرستان و۴۰درصد دراختیار وزارتخانه ها برای اجرای طرح های ملی ابلاغ میگردید.


این اعتبارات با نظارت نمایندگان مجلس درطرح های مصوب شهرستانی هزینه میشد که سال ۹۳برای جیرفت و عنبرآباد ۲۸میلیارد تومان و درسال۹۴ مبلغ ۷۰میلیارتومان مصوب شد.
نظر به اینکه این قانون با اتمام برنامه پنجم حذف میشد نمایندگان مجلس نهم قانون دائمی تحت عنوان «توازن منطقه ای» با اختصاص ۳درصد ازبودجه عمرانی کشور به مناطق کم برخوردار را تصویب کردند. درشهرستانهای جیرفت وعنبراباد دهها طرح راهسازی ،بیمارستان و… شروع شد.
یکی از طرح های شروع شده با قانون مذکور دوبانده شدن محور جیرفت به بلوک بود که در بهمن ۹۳ احداث باند دوم از بلوک به سمت جیرفت آغاز شد.

متاسفانه باعدم پیگیری واختصاص بودجه تعدادی از این طرحها از سال ۹۵متوقف شده اند، از این لحاظ که این توقف تاکنون منجر به جان باختن و مصدوم شدن تعداد زیادی از همشهریان گردیده است و از مصادیق «ترک فعل» بوده تقاضادارم ترتیبی اتخاذ فرمایید ازحقی که برای این منطقه قانونگذار تعیین کرده است ، نسبت به پیگیری ومعرفی مقصرین به دستگاه قضایی اقدام و به اختصاص بودجه برای ادامه ساخت باند دوم اقدام عاجل مرحمت فرمایید.


باتشکر
فرج الله عارفی
خادم مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =