. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 45627 تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 | 16:30 ب.ظ

امام جمعه موقت عنبرآباد: جناب آقای اعظمی نماینده محترم، لطف کنید بروید و یقه آقای جهانگیری را بگیرید

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از فلسفه های مهم روزه، تقوای الهی است؛ یعنی با روزه گرفتن، حالت تقوا در انسان ایجاد می‌شود و انسان سعی می‌کند زبانش، شکمش، شهوتش را کنترل کند و بر نفسش مسلط […]

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از فلسفه های مهم روزه، تقوای الهی است؛ یعنی با روزه گرفتن، حالت تقوا در انسان ایجاد می‌شود و انسان سعی می‌کند زبانش، شکمش، شهوتش را کنترل کند و بر نفسش مسلط شود، زیرا همه گناهان انسان ناشی از زبان، شکم و شهوت است؛ همان تقوایی که انسان را به کمال واقعی رسانده و در جوار محبوب قرار می دهد.

وی با بیان اینکه انسان آزاد به غیر خدا نمی‌اندیشد ابراز داشت: رسول خدا(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه‌ای ایراد فرمودند که: “یا أیّها الناس إنّ أنفسکم مرهونهٌ بأعمالکم ففکّوها إستغفارکم” مردم شما آزاد نیستید بلکه همگی در قفس هستید گناهانتان شما را در قفس زندانی کرده ‌است لذا در ماه مبارک رمضان با استغفار، خود را آزاد کنید.

وی عنوان کرد: انسان در این دنیا مسافر است و مسافر به توشه نیاز دارد، بهترین ره توشه ما در مسیر معاد، تقوا است “و تزوّدوا فانّ خیر الزاد التقوی” توشه برگیرید زیرا بهترین توشه تقوا است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته اى در وین عنوان کرد: حدود دو هفته است مذاکرات هسته اى در وین ادامه دارد تذکر به هنگام و هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامى در بیانات اول ماه رمضان مبنى بر فرسایشى نشدن مذاکرات هشدارى به جا بود که دلایلی دارد: ۱٫ با کسانى در حال مذاکره هستیم که ۸سال است آنان را آزموده ایم. اروپایى اگر خصومتشان بیش ازآمریکا نباشد کمتر نیست ۲٫ حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین، بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشکال مختلف در نشست ورود کند و عملا ۱+۴ را تبدیل به ۱+۵ کند۳٫ هدف دیگر آنها، خسته کردن ایران در شرایط حساس کنونى و در آستانه انتخابات است. تا به تدریج علاوه بر برجام هسته اى برجام هاى دیگر را در پایان به آن گره بزنند.

فضیلتی نیا گفت: زمزمه “توافق قوى تر” حکایت از این هدفی شوم دارد و از وقتى که انتخابات ایران در سال ۹۲با سیاست خارجى پیوند خورد و در سال ۹۶ هم تداوم یافت این سومین انتخابات است که برخى جریانات داخلى درصددند زلف آنرا با سیاست خارجى گره بزنند! این نوع نگاه و اقدام اساسا نه معقول است و نه منطقى. چراکه: یک برقرارکردن نسبت بین سیاست خارجى و انتخابات، عملا پاى متغیرها و عوامل بیگانه را که غیرقابل کنترل نیز هستند، به انتخابات و تصمیم گیرى براى کشور باز مى کند.

ایشان با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) در سخت ترین دوران تاریخ اسلام بر کسی پوشیده نیست لذا شدت محبت پیامبر (ص) به حضرت خدیجه (س) به حدی بود که فرمودند: از خداوند خواستم به خاطر عشقی که به او دارم در بهشت نیز او همسر من باشد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی کتاب گفت: کتاب‌ها، آثاری علمی و هنری‌اند و اندیشه‌های نو را ترویج می‌کنند. مقام معظم رهبری امام خامنه ای فرمایند: امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است. ایشان با اشاره به ۵ اردیبهشت آغاز هفته کار و کارگر گفت: جا دارد در این ایام بد اقتصادی دولت و صاحبان مشاغل هوای این قشر مظلوم را بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به روز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن در سال ۱۳۵۹ گفت: حمله نظامی آمریکا به ایران در پنجم اردیبهشت سال ۵۹ به دلیل وقوع طوفان شن در صحرای طبس شکست خورد و آمریکایی‌ها ناچار شدند نیروهای خود را از ایران خارج سازند؛ هرچند گزارش مستند و رسمی از برنامه آمریکایی‌ها در ایران و نوع همکاری عناصر داخل کشور با آنان هیچ‌گاه اعلام نشده است؛ اما آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که عده‌ای در داخل قصد همکاری با آنان را داشتند.

فضیلتی نیا با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان گفت: امام حسن علیه السلام زمینه ساز عاشورا بود. زمینه ساز تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیغمبر بود و لازم است ما بدانیم که مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوه حسنی و در مواردی هم زنده به شیوه حسینی است و انقلابی بودن یعنی همه راهها و شیوه ها را در زمان خود و در هنگامه خود به کار بستن است.

امام جمعه موقت عنبرآباد همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان بازار کشاورزی در جنوب کرمان گفت: جناب اقای اعظمی نماینده محترم که گفتید من خودم کارکشته و درس خوانده این حرفه(کشاورزی) آیا حالا وقتش نرسیده خودی نشان بدهید و لطف کنید بروید و یقه آقای جهانگیری را بگیرید و بگویید تو از برکت همین مردم زجر کشیده جیرفت و عنبرآباد به ریاست و مقام و آن میز معاونت اولی رسیدی و روزی حسرت خواهی خورد که چرا برای این مردم کار نکردی مردمی که اب اشامیدنی ایشان را بردند و امروز مردم عنبرآباد یک بیمارستان ندارند. همه ما امروز در قبال گریه آن کشاورز شکست خورده مسولیم.

وی با انتقاد شدید از نبود سیمان در شهر و اینکه فروش گرانتر سیمان در مرزها توسط برخی کارخانه داران یک خیانت به مردم است گفت: سیمان در شهرستان های جنوبی یکی دوماهی اسیر بازار سیاه شده و این را چه کسی باید پیگیری کند و برود استانداری و صدای مردم مظلوم جنوب استان را به گوش استاندار برساند به جز نماینده این مردم؟

ایشان خطاب به مسولان و اعضای شورای شهر گفت: پست و مقام نباید باعث شود شما در کار و وظیفه خویش کم کاری کنید اگر لابیگری هم بلدید برای مردم مظلوم جنوب کرمان لابیگری کنید که یک کارخانه صنعتی بزرگ در جنوب استان راه اندازی شود تا از بیکاری و بزه کاری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: شورای محترم که صدای مردم هستید نیز در قبال رای مردم مسئولید، در رابطه با تکمیل بیمارستان در رابطه با اب هلیل در رابطه با صف های خرید مایحتاج مسئولید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 13 =