. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 45630 تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 | 17:52 ب.ظ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به جیرفت از تامین اعتبار برای بهسازی و ایمن سازی محور جیرفت_بلوک_فاریاب خبر داد

‍ دکتر اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به جیرفت گفت: یکی از وظایف و فعالیت های مهمی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می دهد رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح کشور است. وی افزود: در این پروژه های متعددی که در سطح […]

دکتر اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به جیرفت گفت: یکی از وظایف و فعالیت های مهمی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می دهد رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح کشور است.

وی افزود: در این پروژه های متعددی که در سطح کشور داریم یکی از پروژه های مهم ایمن سازی و تعریض محور جیرفت_ بلوک _فاریاب در شهرستان جیرفت است که از سنوات قبل شروع شده و در مقاطع مختلفی کار به نتیجه رسیده و کار تمام شده و همچنین بخش‌های در حال انجام است.

اکبری بیان کرد: سنوات قبل بنده بازدیدی از این محور داشتم که مشاهدات میدانی حکایت از این دارد که کارهای بسیار خوبی انجام شده به طوری که ایمنی مسیر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و در اینجا تشکر می کنم از مدیر کل محترم جنوب کرمان که زحمات زیادی برای پروژه های این محور کشیدند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: همین امروز پیمانکارانی که داخل مسیر بودند اقدامات خوبی در حوزه راهداری انجام می‌دادند به ویژه ایجاد نرده پل‌ها و خط کشی مسیر توسط اکیپهایی انجام می شد که کمک قابل توجهی به ایمنی این محور خواهد کرد.

وی با تشکر از دکتر اعظمی نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری این روند بیان کرد: از ابتدای خروجی شهر جیرفت تا شهر بلوک که حدود ۶۵ کیلومتر است حدود ۲۳ و نیم کیلومتر تا الان تمام و تعریض شده است. اکبری افزود: حدود هشت و نیم کیلومتر پیمانکار در حال کار است که به زودی این مقاطع تعریض و شانه سازی خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد: مجموعا ۳۴ نقطه حادثه خیز با انجام اقدامات راهداری در این مسیر حذف می شود.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات از نظر هندسی و مهندسی راه جاده تعریض می شود و حدود مشخصات فنی ارتقا پیدا میکند ولی اینکه تصادفات روند محور روند کاهشی داشته باشد را شاهد نخواهیم بود.

اکبری با اشاره به تعدد مناطق مسکونی در حاشیه این محور افزود:دسترسی ها با این شرایط به محور اصلی راه زیاد است به طوری که در طول مسیر هزاران دسترسی وجود دارد که قابل ساماندهی به سرعت نیست و تقریبا می شود گفت مناطق مسکونی از هر نقطه‌ای ورود و خروج روی جاده دارند که حوادث ترافیکی را افزایش می دهد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: بعد از انجام اقدامات بهسازی و تعریض در این محور بایستی با یک برنامه مشخص کار آرام سازی در مناطق مسکونی این محور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان انجام شود که بتوانیم ایمنی را در این محور افزایش دهیم.

اکبری با اشاره به احداث ۱۲ کیلومتر باند دوم که محور بزرگراهی مثبت و قابل قبولی در این منطقه است گفت:ان شاالله در برنامه های اوایل سال ۱۴۰۰ یک نگاه ویژه ای در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به این محور خواهیم داشت.

وی از همکاری مجموعه استان کرمان برای کمک در تعریض و ایمن سازی این محور خبر داد و گفت:با اعلام کمک استانی به میزان ۲۰ میلیارد تومان، سازمان راهداری هم مصمم است با اختصاص ۲برابری این اعتبار یعنی ۴۰ میلیارد تومان به تسریع در روند این پروژه کمک کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفت =