. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 46448 تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1400 | 10:05 ق.ظ

امام جمعه جیرفت: تا آنجا که می‌توانیم باید از دیگران بگذریم

حجت الاسلام میثم تارم گفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع ها را برطرف می‌کند. حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران حسینی، گفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه […]

حجت الاسلام میثم تارم گفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع ها را برطرف می‌کند.



حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران حسینی، گفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع ها را برطرف می‌کند.


امام جمعه جیرفت افزود: نادیده گرفتن آن منجر به حاکم شدن صفت دیوانه‌ وار غضب و ویران شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.


وی بیان کرد: افراد با تقوایی که در همه حال انفاق می‌کنند به سرعت وارد بهشت می‌شوند، انفاق مختص ثروتمندان نیست بلکه هر کس به اندازه توان خود می‌تواند چیزی را در راه خدا انفاق کند.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: کسانی که جلوی خشم بی جای خود را می‌گیرند و بر آن تسلط دارند و نسبت به اشتباهات مردم گذشته می کنند نیز به سرعت وارد بهشت می شوند.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد با سرعت وارد بهشت شود در سبک‌ زندگی اسلامی یکی از راه‌های آن این است که با توجه به معارف اسلامی باید از خطای همسر خود بگذرد و بدون آنکه به روی او بیاورد برایش هدیه‌ای تدارک ببیند.


وی خاطرنشان کرد: بندگان خدا متواضع ‌اند و در برابر انسان‌های جاهل که قصد و غرضی نداشته‌ اند با بزرگ ‌منشی برخورد کرده و در پی انتقام نیستند.


حجت الاسلام تارم اظهار کرد: مردم باید وظیفه خود را در سبک زندگی اسلامی بدانند و اهمیت عفو و گذشت نیز در شورای‌های حل اختلاف و دیگر مراجع به دیوارها نصب شود.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: عفو و گذشت نسبت به حق خودمان است و تا آنجا که می‌توانیم باید از دیگران بگذریم و اگر بخشش موجب سستی احکام دین بشود، نباید چنین بخششی انجام شود./شبستان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =