. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 47804 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | 07:24 ق.ظ

نخستین واحد ارزی جنوب کرمان در بانک کشاورزی افتتاح شد

به گزارش کنارصندل و به نقل از ایرنا، مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان روز دوشنبه در این آئین افزود: فرایند راه اندازی اولین واحد ارزی جنوب کرمان در بانک کشاورزی یک سال زمان برد. وی گشایش اعتبارات اسنادی وارداتی، قبول و انجام عملیات اعتباری اسنادی صادراتی، ثبت بروات اسنادی و حواله های بازرگانی، […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از ایرنا، مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان روز دوشنبه در این آئین افزود: فرایند راه اندازی اولین واحد ارزی جنوب کرمان در بانک کشاورزی یک سال زمان برد.

نخستین واحد ارزی جنوب کرمان در بانک کشاورزی افتتاح شد

وی گشایش اعتبارات اسنادی وارداتی، قبول و انجام عملیات اعتباری اسنادی صادراتی، ثبت بروات اسنادی و حواله های بازرگانی، اعطلای تسهیلات ارزی کوتاه مدت (سه ماهه) و اعطای تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی با تاکید بر بخش کشاورزی را از جمله خدمات ارزی بانک کشاورزی جنوب کرمان برشمرد.

وی دیگر خدمات ارزی بانک کشاورزی را اعطای تسهیلات برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، صدور انواع ضمانت نامه ارزی صادراتی و وارداتی، صدور گواهی موجودی به زبان انگلیسی، افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز، جاری و مدت دار و خرید و فروش ارز در چهار چوب بخشنامه های بانک مرکزی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عده ای معتقد بودند که جنوب کرمان نیاز به خدمات ارزی ندارد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت زیاد تولید و صادرکننده محصولات کشاورزی این مهم یکی از ضروریات منطقه جنوب کرمان بود.

وی تصریح کرد: پیش از این تولید و صادرکنندگان منطقه جنوب کرمان خدمات ارزی خود را در مرکز استان کرمان یا تهران انجام می دادند.

وی ادامه داد: با راه اندازی خدمات ارزی بانک کشاورزی تولید کننده و صادر کننده بدون دغدغه و بدون طی کردن مسافت در منطقه خود خدمات دریافت می کنند.

وی خواستار حمایت صادر کنندگان، تجار، تولیدکنندگان و سرمایه گذران منطقه جنوب کرمان از خدمات ارزی بانک کشاورزی شد و گفت: با توجه به نوپا بودن این مجموعه نیازمند مشارکت بخش خصوصی در این زمینه هستیم تا شاهد رونق این بخش باشیم.

با راه اندازی واحد ارزی بانک کشاورزی صادرات تسریع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با راه اندازی واحد ارزی بانک کشاورزی روند صادرات محصولات کشاورزی تسریع می شود.

سعید برخوری افزود: طی سال های گذشته تلاش همه بر تکمیل زنجیره صادرات محصولات کشاورزی بود که شاهد راه اندازی گمرک، استاندارد و امروز واحد ارزی بودیم.

وی با بیان اینکه رونق کشاورزی منطقه جنوب کرمان به صادرات بستگی دارد، گفت: سال ۹۷ تا ۹۸ شاهد رونق کشاورزی منطقه جنوب کرمان بودیم چرا که روند صادرات انجام می شد.

صدور ۵۰۰ جواز تاسیس صنایع فراوری 

مدیر سازمان صمت جنوب کرمان از صدور ۵۰۰ جواز تاسیس صنایع فرآوری در این منطقه خبر داد و گفت: با هماهنگی بین مدیران و دستگاه های دولتی اتفاقات خوبی در حوزه تولید بویژه بخش صنعت رخ داده است.

وی حلقه گمشده کشاورزی جنوب کرمان را پایانه صادراتی برشمرد و گفت: در حوزه حمایت از سرمایه گذران مجوز سرمایه گذاری را ظرف یک روز آماده می کنیم.

وی برگزاری کارگروه رفع موانع تولید را دست آورد بزرگی برای حمایت از سرمایه گذران دانست و افزود: در این کارگروه مشکلات کشاورزان پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه پنج کارخانه مس در جنوب کرمان فعال است، گفت: ۵۳ کارخانه صنایع معدنی در حال فعالیت اقتصادی هستند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خام فروشی انجام می دهیم.

افتتاح شعبه ارزی کمکی بزرگ به سرمایه گذران 

امام جمعه جیرفت نیز ضمن تشکر از افتتاح شعبه ارزی در جنوب کرمان، اظهار داشت: این مهم کمک بزرگی در تسریع روند صادرات، کشاورزان و سرمایه گذران می کند.

حجت الاسلام میثم تارم بر استمرار پشتیبانی خدمات ارزی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذران به دلیل تغییرات ارزی و عدم ثبات ارزی و اقتصادی در وسط کار دچار مشکل می شود لذا این مهم لطف بانک کشاورزی را می طلبد تا با تمهیدات لازم پشتیبانی را تا حصول نتیجه ادامه دهد.

وی با بیان اینکه منطقه جنوب بر پایه کشاورزی استوار است، افزود: بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی حمایت کشاورزان بوده که نقش مهمی در حمایت این قشر دارد.

منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان پیگیری شود

امام جمعه جیرفت خواستار تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب کرمان شد.

 وی افزود: منطقه آزاد کشاورزی با توجه به ظرفیت کشاورزی جنوب نیاز ضروری بوده که امیدواریم بزودی راه اندازی شود تا کمکی به کشاورزان منطقه شود.

نخستین واحد ارزی جنوب کرمان در شعبه بانک مرکزی کشاورزی جیرفت با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =