. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 49305 تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 | 12:30 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: فضای موجود کتابخانه عمومی شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی در ادامه مباحث خانواده حسینی گفت: شناخت حقوق همسر و رعایت این حقوق، ضامن قوام خانواده است و از واجباتی که بر عهده مرد خانواده است، نفقه عیال است که نباید در آن کوتاهی […]

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی در ادامه مباحث خانواده حسینی گفت: شناخت حقوق همسر و رعایت این حقوق، ضامن قوام خانواده است و از واجباتی که بر عهده مرد خانواده است، نفقه عیال است که نباید در آن کوتاهی کند.

وی با اشاره به از سرگیری مذاکرات هسته ای گفت: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود تنها سلاحی که دارند مسأله تحریم است که از این طریق دست و پا میزند تا به خواسته ها‌ و اهداف خود برسد، بنابراین باید تلاش شود که این حربه بی اثر گردد لذا دولت انقلابی برای بی اثر کردن تحریمها باید اقتصاد و معیشت مردم را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل کشور دنبال کند که اثر این کار باعث می شود از لحاظ روانی کارکرد اصلی تحریمها از بین برود.

وی افزود: عامل دیگری که میتواند قاعده بازی را در مذاکرات آتی عوض کند، تلاش برای رساندن ایران به نقطه بازدارندگی هسته ای است که باید دولت جدی بگیرد.

حجت الاسلام بامری در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: دولت قرار است طرحی را با هدف ترمیم قدرت خرید مردم اجرا کند که در این طرح قرار است به جز دو مورد گندم و دارو، ارز تخصیصی ۴۲۰۰ برای سایر کالاها برداشته شود، که اجرای این طرح بدون در نظر گرفتن زیرساخت لازم می تواند خطراتی را داشته باشد.

وی افزود: واقعیت این است که فشارهای اقتصادی و شکننده بنیه معیشتی اقشار مردم را ضعیف کرده و مردم را نسبت به نوسانات مبهم اقتصادی حساس کرده به همین جهت اقناع سازی مردم مهمترین گام است که رسانه ها و تریبون داران نقش محوری در انعکاس وانتقال واقعیت های ملموس این طرح مهم و حیاتی دارد.

امام جمعه عنبرآباد در ادامه با اشاره به روز ۲۴ ابان روز کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: یکی از ارزشمندترین فرآوری های بشری کتاب است، دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان به برکت کتاب و انس و مطالعه کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب محقق می‌شود کتاب ما در تمدن ها است که متاسفانه جامعه ما در حوزه مطالعه و ارتباط با کتاب خیلی عقب افتادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه کشور ما تاسف بار و غمگین کننده است و این یک خطر است که باید جبران شود و همه باید برای فرهنگ سازی مطالعه و ارتباط با کتاب در جامعه گام برداریم و به فرموده مقام معظم رهبری “کتابخوانی نه تنها یک وظیفه ملی است بلکه یک واجب دینی است و از همه بیشتر باید جوانان و نوجوانان در این موضوع احساس وظیفه کنند.”

ایشان افزود: برای چشاندن لذت مطالعه و انس با کتاب، همه مخصوصا متولیان و مسولان فرهنگی باید به میدان بیاییم.

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری میفرماید: “هر وقت به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه می افتم غمگین و متاسف میشوم” این یعنی باید در این موضوع بسیار کارکرد و بسیار هم مهم است در اهمیت کتاب و کتابخوانی تردیدی نیست، اما نکته مهم تر این این که متاسفانه ایفای نقش مسولان فرهنگی برای ترویج این فرهنگ مهم و سنت حسنه در جامعه مهجور است و باید احیا شود.

بامری در ادامه خطاب به مسولان و متولیان امر در شهرستان گفت: شهر عنبراباد با جمعیتی قریب به ۲۰ هزار جمعیت و کل شهرستان نزدیک به صد هزار نفر، فضای موجود کتابخانه عمومی شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و رضایت بخش نیست بلکه در شأن مردم و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

امام جمعه عنبرآباد گفت: سوال این است طرح ساختمان کتابخانه عمومی عنبرآباد که در سال ۹۰ کلید خورده و اجرای آن همان موقع متوقف شده است چرا بعد از ده سال هیچ اقدامی برای این پروژه مهم برداشته نشده است؟ اگر سالی ده درصد هم تخصیص داشت که الان باید بهره برداری شده بود و ما در برابر این مردم مسولیم و در برابر این همه جوان و نوجوان مسولیم باید پاسخگو باشیم و علل تاخیر ده ساله این پروژه را مسولان بیان کنند که اگر کوتاهی کردند باید هم در محضر خدا توبه کنند و هم از مردم عذرخواهی و اقدام عاجل را انجام دهند.

ایشان در پایان با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع) و رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) این مناسبات را تبریک و تسلیت گفت

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =