. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 50411 تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 | 12:39 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: از دولت و شخص رییس جمهور انقلابی انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف استانداری اقدام جدی بنمایند

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی به دنبال مباحث، بیان عوامل استحکام خانواده گفت: یکی از شاخصه‌های مهم خانواده حسینی، حیا و عفت است که بسیار در تقویت و استحکام نظام خانواده تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی به دنبال مباحث، بیان عوامل استحکام خانواده گفت: یکی از شاخصه‌های مهم خانواده حسینی، حیا و عفت است که بسیار در تقویت و استحکام نظام خانواده تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بی‌بندوباری ها، مفاسد و خیانت‌ها در جامعه از بی‌حیایی است گفت: حیا صفتی است که باعث می‌شود انسان کارهای زشت‌ را کنار بگذارد.

ایشان حیا در پوشش را یکی از مراتب حیا دانست و عنوان کرد: پوشش مناسب از جهات مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد یک جهتش رعایت پوشش مناسب والدین در برابر فرزندان در محیط خانه است مخصوصاً مادران باید مراعات پسران خویش را در ایام بلوغ داشته باشند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به مذاکرات جدید پیش روی دولت گفت: براساس آمارها و نظرسنجی‌ها اکثریت مردم نه به آمریکا و نه به وعده‌های او هیچ اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی، ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومت است که بعد از هشت سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده‌است.

وی افزود: امروز ایران انقلابی خواب‌های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده‌است دولتی در ایران بر سر کار آمده‌است که برجام را اولویت اول نمی‌داند و خوشبختانه اولویت دولت بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است.وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم وارد میدان مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم ها شده نه صرفاً مسایل هسته‌ای، از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

خطیب جمعه با بیان اینکه مردم ایران حامی تعامل عزت‌مندانه‌ی با غرب است اظهار داشت: دولت محترم مراقب باشد اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهاء بدقولی خودش را بپردازد.

ایشان با اشاره و گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: ازجمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار و آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند، دانش جویان و جنبش دانشجوئی بودند اگر بخواهیم به‌عنوان نمونه عرض بکنیم تظاهرات دانشجویان در شانزده آذر ۱۳۳۲ مخالفت دانشجویان با آمریکا در ماجرای کاپیتولاسیون در سال ۴۳، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸، اوج جریان جنبش دانشجویی در گام اول و گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام بامری افزود: مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دو انتظار اصلی از جنبش دانشجوئی است که اگر این محقق شود می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی و اجتماعی با محوریت این جنبش در کشور بود.ایشان عنوان کرد: اهتمام ویژه به آرمان پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق بخشی در مطالبه‌گری و ارزش‌گرایی و واقع‌بینی از شاخصه های مهم جنبش دانشجویی است.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: انسانیت به جسم نیست بلکه انسانیت به روح است و این نکته را هم باید توجه کنیم که همه ما نسبت به کمک به معلولان جامعه مسئولیت داریم.

حجت الاسلام بامری افزود: بزرگ‌ترین پیام روز جهانی معلولان برای ما این است که معلولان را جدا از خود ندانیم و این روز تلنگری است به همه مسئولانی که شاید ناخواسته در هیاهوی امور روزمره این بخش مهم از جامعه را به فراموشی سپردند و از مشکلات ایشان غافل شده‌اند.

ایشان با انتقاد از روند کند تغییرات مدیریتی در استان گفت: پهناورترین استان کشور، متاسفانه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می برد که از دولت و شخص رییس جمهور انقلابی انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف استانداری اقدام جدی بنمایند، چرا که با وجود این وضعیت، احساس می شود یک سستی و رخوتی در سیستم اداری و مدیریتی استان حاکم شده، فلذا می طلبد که هرچه زودتر مردم این تغییر و تحولات را مشاهده کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =