. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 51937 تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 | 22:46 ب.ظ

دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و یادواره شهدای شهرستان جیرفت برگزار شد/ ۲۴۲تصویر

به گزارش کنارصندل، شامگاه امشب ۱۰ دی ماه مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی همراه با یادواره شهدای شهرستان جیرفت با حضور سردار مارانی در مصلی پیامبر اعظم این شهر برگزار شد. حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، گفت: شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی از تلویزیون بسیار سنگین و باور نکردنی بود و قلوب تمامی انسان های آزاده […]

به گزارش کنارصندل، شامگاه امشب ۱۰ دی ماه مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی همراه با یادواره شهدای شهرستان جیرفت با حضور سردار مارانی در مصلی پیامبر اعظم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، گفت: شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی از تلویزیون بسیار سنگین و باور نکردنی بود و قلوب تمامی انسان های آزاده جهان را جریحه دار کرد.

امام جمعه جیرفت شهید سلیمانی را اسطوره مقاومت و قهرمان ملی خواند و افزود: هیچ خبری در تاریخ انقلاب اسلامی پس از شنیدن خبر ارتحال امام عزیز، به اندازه خبر شهادت شهید سلیمانی برای امت اسلامی تلخ و سخت نبود.


وی به شهادت رساندن سردار دلها را بزرگترین اشتباه دشمن دانست و تاکید کرد: دشمن فکر می کرد با شهادت سردار سلیمانی ماموریت شهید تمام می شود اما اینچنین نیست بلکه ماموریت شهید سلیمانی تازه آغاز شده است و این ماموریت با سرعت و توان بیشتر توسط همرزمان شهید، جبهه مقاومت و سپاه قدس دنبال می شود.

محمد مارانی» از ایام شهادت حاج قاسم به عنوان ایام الله یاد کرد و گفت: همان طور که ایام شهادت ائمه اطهار (ع)، ایام الله است و همواره گرامی داشته می شود باید ایام شهادت شهید سلیمانی نیز گرامی داشته شود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره خاطرنشان کرد: حاج قاسم تربیت یافته مکتب اسلام و امامین انقلاب اسلامی و حافظ مکتب اسلام بود که در خانواده ای متدین، مذهبی و پاکیزه رشد کرده و به این مقام والا دست یافت.

وی با بیان این مطلب که حاج قاسم عاشق شهادت بود و خود را فرزند عشایر غیور می‌دانست، ابراز کرد: این شهید بزرگوار سربازی در رکاب ولایت بود که در خط مقدم مبارزه با آمریکای جنایتکار ایستاده بود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره عنوان کرد: بیان شخصیت و شان حاج قاسم در گفتار ما نمی‌گنجد و باید جایگاه حقیقی او را در کلام رهبری جستجو کرد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس آنچه برای لشکر ثارالله و استان های جنوبی مایه برکت شد وجود حاج قاسم سلیمانی و تربیت یافتگان او بود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره ابراز کرد: حاج قاسم فرماندهی بزرگ و غیور با اندیشه‌ای عمیق و دقیق بود که عظمت لشکر ثارالله و استان های جنوبی در دوران دفاع مقدس مرهون فرماندهی او است.

وی یادآور شد: بسیاری از فرماندهان و سرداران شهید جیرفت همچون شهیدان بینا، پایدار، طیاری، معناصری و مشایخی از یاران شهید سلیمانی بودند.

مارانی تاکید کرد: آنچه که در دفاع مقدس موجب برکت برای استان های کرمان، هرمزگان و سیستان شد، وجود شهید سلیمانی بود.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس، شهید سلیمانی ماموریت های بسیار سخت در بدترین شرایط را می پذیرفت و به خوبی فرماندهی می کرد.

وی ابراز کرد: برای حاج قاسم در کمک به مظلومین تنها انسانیت مهم بود و هر کجا مظلومی از هر دین و مذهبی نیاز به یاری داشت به او کمک می کرد.

مارانی اضافه کرد: ارادت حاج قاسم به حضرت زهرا (س) بسیار بود و در همه حال به آن حضرت توسل می کرد.

منبع شبستان

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

  1. amir 2m m گفت:

    عالیییی (عکس منا نزاشتن-😂😂😂😂🖤)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =