. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 54138 تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | 11:38 ق.ظ

کشف شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از تاریخ در جیرفت

به گزارش کنارصندل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف یک شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد. حسین سلامی در تشریح جزییات این خبر افزود: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی روز گذشته یک شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از تاریخ در یکی از روستاهای […]

به گزارش کنارصندل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف یک شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد.


حسین سلامی در تشریح جزییات این خبر افزود: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی روز گذشته یک شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از تاریخ در یکی از روستاهای شهرستان جیرفت کشف و ضبط شد.


این مقام قضایی خاطر نشان کرد: این شی یک پیاله از جنس سنگ صابونی به ارتفاع ۸ سانتیمتر و قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر است و اصالت تاریخی و فرهنگی ان توسط اداره میراث فرهنگ یو صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت تایید شده است.


سلامی بیان کرد: بر اساس نظریه کارشناس میراث فرهنگی قدمت شی کشف شده ۵ هزارساله و مربوط به عصر مفرغ است. سلامی از مردم فرهنگ دوست شهرستان جیرفت خواست هر کجا با افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه روبرو شدند مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =