. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 63198 تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 | 21:30 ب.ظ

‍ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان معرفی شد

طی حکم صادره از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ” قاسم رحیمی نیا” به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان منصوب شد. به گزارش خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان، صبح امروز آئین تجلیل از خدمات ارزنده دکتر حمزه احمدی و معارفه مهندس رحیمی […]

طی حکم صادره از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ” قاسم رحیمی نیا” به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان، صبح امروز آئین تجلیل از خدمات ارزنده دکتر حمزه احمدی و معارفه مهندس رحیمی نیا به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.

دکتر نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزنده دکتر احمدی مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: نمی‌توان به تنهایی از منابع طبیعی حفاظت کرد و باید تمام بخش‌ها به کمک منابع طبیعی آمده و این هنر یک مدیر کل توانمند است که بتواند بین دستگاه‌های اجرایی تعامل برقرار کند.

وی تصریح کرد: مردم در حال حاضر در خصوص مسائل مربوط به منابع طبیعی مطالبه گر و دغدغه مند هستند و باید بین مردم و منابع طبیعی ارتباط خوبی برقرار شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: امروزه در دنیا به جنگل به عنوان منبع تولید چوب نگاه نمی‌کنند و ارزش زیست محیطی جنگل‌ها و اکولوژیکی این منابع با ارزش دارای اهمیت بیشتری است.

دکتر شعبانیان با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی بایستی در راستای منافع ملی حفظ و استفاده شود.

وی وجود معادن در استان کرمان را یک ظرفیت بسیار خوب دانست و افزود: در واگذاری معادن ضمن همکاری لازم با متقاضیان بایستی تعهدات بصورتی برای معدنکار مشخص شود که چند برابر میزان تخریب شده، احیاء شود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس رحیمی نیا سرپرست جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، دغدغمند بودن، دانش فنی، تخصص و تجربه، استفاده از ظرفیت ها، تعامل با دستگاههای اجرایی، مردمی بودن، ایجاد انگیزه و انتقاد پذیر بودن را از ویژیگی های یک مدیر موفق دانست.

در این جلسه دکتر احمدپور رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان ضمن تقدیر از خدمات ارزنده دکتر احمدی، انتصاب مهندس رحیمی نیا را تبریک گفته و افزود: این جابجایی در واقع چرخش نخبگان است و ردای خدمت در حوزه منابع طبیعی از دوش جوان نخبه ای مانند دکتر احمدی بر دوش نخبه دیگری از فرزندان متخصص جنوب کرمان یعنی مهندس رحیمی نیا قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان این مطلب که منابع طبیعی بستر حیات و توسعه است، از تعامل و همکاری مجموعه منابع طبیعی در امر رفع تداخل اراضی ملی با اراضی کشاورزی تقدیر کرد.

در ادامه مهندس قاسم رحیمی نیا سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن تشکر از حسن اعتماد معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در انتخاب مدیران، معاونین و روسای ادارات بویژه در شهرستان ها حتما از افراد خدا ترس، باتقوا، پاک دست، شجاع و بدور از فساد استفاده می کنیم.

وی صداقت در کار و گفتار را یکی از اصول مدیریت در منابع طبیعی دانست و افزود: بی صداقتی در کار و بعنوان مثال ارایه آمار و عملکرد غیر واقعی به مردم و مراجع بالاتر باعث اثر سو در منابع طبیعی و عملکرد خود فرد می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه کار در منابع طبیعی یکی از فنی ترین و تخصصی ترین کارها است اضافه کرد: سعی میکنیم از نیروهای متخصص در جایگاه خود استفاده کنیم.

مهندس رحیمی نیا با بیان اینکه توزیع اعتبارات بر اساس مطالعات کارشناسی شده صورت میگیرد افزود: پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان به نحوی اجرایی خواهد شد که اثرات مفید آن برای مردم منطقه قابل لمس باشد.

گفتنی است این مراسم صبح امروز، با حضور مهندس میرعماد مشاور رئیس سازمان و مسئول پیگیری و هماهنگی (امور مدیران و استان ها) سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیران کل جنوب کرمان، مسئولین حوزه های ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مشاور استاندار کرمان در جنوب، فرماندار جیرفت، رؤسای ادارات، اصحاب رسانه و جمعی از همیاران طبیعت در محل سالن اجتماعات زنده یاد مهندس بهبودی اداره کل برگزار شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهار =