. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 63449 تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 | 13:13 ب.ظ

معضلات فراوان کارخانه مس کاتد در محدوده شهر جیرفت بررسی شد

مختاری رئیس حوزه قضائی شهرستان جیرفت با اشاره به اهمیت تولید گفت: تولید و صنعت در اقتصاد و استقلال کشور نقش مهمی دارند و بنابراین در رفع موانع تولید از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. وی ضمن تاکید بر از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی و با اشاره به ورود […]
به گزارش پایگاه خبری کنارصندل، ریاست دادگستری شهرستان جیرفت به همراه فرماندار، رئیس مرکز بهداشت، رئیس محیط زیست شهرستان جیرفت با حضور در کارخانه تولیدی مس کاتد در شهرکت صنعتی شماره ۲ جیرقت از نزدیک این کارخانه را مورد بازدید و بررسی قرار دادند. 

مختاری رئیس حوزه قضائی شهرستان جیرفت با اشاره به اهمیت تولید گفت: تولید و صنعت در اقتصاد و استقلال کشور نقش مهمی دارند و بنابراین در رفع موانع تولید از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی و با اشاره به ورود جدی دستگاه قضایی برای حل مشکلات حوزه اقتصادی به منظور کمک به ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم گفت: رفع مشکلات زیست محیطی این پروژه سرمایه گذاری که مطالبات مردمی دارد از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا با سلامت مردم ارتباط بسیار مستقیمی دارد.

دکتر بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به ایراد کلی همچین کارخانه هایی که با مواد شیمیایی فراوان سر و کار دارند که در محدوده مناطق مسکونی و کارخانه جات صنایع غذائی ساخته شده اند گفت: بنظر میرسد در احداث این کارخانه در نزدیکی شهر کارشناسی درستی صورت نگرفته و باید ایرادات زیست محیطی وارده که سلامت مردم را به خطر می اندازد در صورت امکان برطرف شود.

دکتر علیرضا مقبلی رئیس مرکز بهداشت جیرفت در این بازدید مشترک گفت: این کارخانه در این نقطه از شهرستان آلودگی های محیطی زیادی دارد که همواره کارشناسان بهداشت حرفه ای ما تأکید بر این دارند این کارخانه فاصله نزدیکی با صنایع غذائی، شعاع نزدیک به منطقه مسکونی و مهمتر نزدیک به رودخانه شور که پایین دست آن باغات و زمین های کشاورزی وجود دارد فعالیت می کند.

دکتر مقبلی وجود جایگاه های ذخیره آب و اسید که شبیه دریاچه می باشد با تعداد و بدون حفاظ که کارگران شاید اطلاع داشته باشند ولی حیوانات که شب در این مناطق عبور می کنند نگران کننده دانست و گفت: این موارد فعلا در این شهر زیاد دیده می شوند در صورت سقوط به این دریاچه ها امکان نجاتشان وجود ندارد، شاید برای افراد هم که اینجا کار می کنند این اتفاق بیفتد که وضعیت نگران کننده ای دارد.

مهندس کمالی رئیس محیط زیست شهرستان جیرفت توضیحاتی را پیرامون فرایند نحوه استحصال مس، نوع تکنولوژی و مشکلات زیست محیطی ارائه کرد.

رئیس محیط زیست افزود: این مجتمع ( کارخانه) هیچگونه مجوزی را از اداره محیط زیست دریافت نکرده است و این کارخانه پیوست محیط زیستی ندارد

رئیس و اعضای شورای تأمین شهرستان و هیئت همراه از نزدیک روند تولید کاتد مس را مورد بازدید قرار دادند.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید


نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =