. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 63530 تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | 08:59 ق.ظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مجموعه‌های فرهنگی هفت شهرستان به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش کنارصندل، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری یادمان ولایت در جیرفت گفت: خدای متعال را شاکرم که در چنین ایامی در جمع شما برادران و خواهران توفیق حضور داشته باشم امیدوارم این مجموعه که با نام یادمان ولایت برپاشده است منشا خیر و برکت برای شما […]

به گزارش کنارصندل، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری یادمان ولایت در جیرفت گفت: خدای متعال را شاکرم که در چنین ایامی در جمع شما برادران و خواهران توفیق حضور داشته باشم امیدوارم این مجموعه که با نام یادمان ولایت برپاشده است منشا خیر و برکت برای شما مردم عزیز باشد.

وی افزود: این منطقه تاریخ پرافتخاری دارد به لحاظ تمدن که آثار متعدد و مستندات گویای در حوزه فرهنگ و تمدن به عنوان یکی از مناطق اصیل ایران بزرگ مورد قبول همه دانش پژوهان این حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جایگاه جیرفت در دوره انقلاب اسلامی جایگاه ممتازی است، نهضت اسلامی مردم ایران پاییز امسال ۶۰ سالگی خود را پشت سر گذاشته است.

اسماعیلی بیان کرد: در پاییز سال ۱۳۴۱ امام عظیم الشان ما پرچم نهضت اسلامی را بر دوش گرفت و مردان و زنان در جای جای ایران به این پیام لبیک گفتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایام فاطمیه پایه گذاری شد و ۶۰ سال است که با عشق با خاندان آل الله تداوم پیدا کرده است و این شناسنامه انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: امام عظیم الشان ما صرفا یک مرد جهادی و مبارز سیاسی نبود امام یک رهبر مکتبی، یک نظریه پرداز، نویسنده، فیلسوف و حکیم و عارف بود، هیچکس در فضایل امام تردیدی ندارد.

وی افزود: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، چون از رهبر عظیم الشأن مان تا شاگردان پرچم نهضت اسلامی همگی از اصحاب فرهنگ هستند از جمله، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر که از مفاخر این استان می‌باشد و شخصیت‌های دیگر بویژه رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی همه اصحاب فرهنگ هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان جیرفت افتخار داشته تا این شاگرد برجسته امام راحل را در اوج مبارزات پذیرا باشد و رهبر حکیم انقلاب مدتی در این شهر در تبعید بودند؛ و مردم جیرفت هرساله عاشقانه بیاد روز‌های حضور رهبر معظم انقلاب در این شهر این مراسم را برگزار می‌کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی یکی از نظریه پردازان امت اسلام است و تمام زندگی خود را به جهاد و مبارزه گذرانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب از کودکی و نوجوانی در صف مبارزه قرار گرفته است، اظهار کرد: زندان و تبعید حاصل مبارزه ایشان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جان شیرین خود را با حضور در خط مقدم جبهه در کف دست گرفتند و با مجاهدت در لباس یک سرباز ساده آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۴۱ ساله رهبر انقلاب با جانبازی در حال پرچم داری کاروان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که در راس زعامت امت قرار گرفته اند و کشتی انقلاب را به سلامت از فتنه‌ها به ساحل آرامش رسانده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در راس تحولات منطقه قرار گرفته است و دشمنان به دنبال نا آرامی و پیاده کردن پروژه سوریه سازی بودند.

وی شهید سلیمانی را پرچمدار بزرگ جبهه توحید عنوان کرد و گفت: با مجاهدت‌های شهید سلیمانی نقشه‌های دشمن در سوریه و عراق نقش بر آب شد.

اسماعیلی گفت: شهید سلیمانی قهرمان، با تروریسم، فرمانده‌ای شجاع و مجاهدی بود که منویات مقام معظم رهبری را به خوبی اجرا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که دولت انقلابی و مردمی خود را سرباز رهبر و خادم مردم می‌داند، اظهار کرد: رییس جمهوری با جهاد شبانه روزی و تاسی از مکتب حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز رهبری و خادم مردم می‌داند و بی دلیل نیست که دشمن همه عناصر خود را به خدمت گرفته تا جلوی خدمت خادم مردم را بگیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: دشمنان وحدت و انسجام ملی ما را با استفاده از تروریسم رسانه‌ای و بمباران دروغ و تحریم جامعه ایران را از آینده و گذشته پر افتخار آن ناامید کرده و جلوی نیرو‌های انقلابی و دولت مردمی را برای پیشرفت و اعتلای جامعه ایرانی بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ان شاءالله مسیر خدمت به مردم را با استعانت الهی و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ادامه می‌دهیم.

وی افزود: مردم مستحکم پای نظام و انقلاب ایستاده اند و همزمان با سالروز شهادت صدیقه اطهر (س) در تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام بار دیگر با انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا، امام و رهبری بیعت کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهوری اجرایی می‌شود و مجموعه‌های فرهنگی هفت شهرستان نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراسم یادمان ولایت تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و رهبری است./ خبرنگاران جوان

گفتنی است در پایان این مراسم به برندگان مسابقات مختلف یادمان ولایت جوایزی اهدا شد.

عکس : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =