. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 65526 تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | 18:16 ب.ظ

حجت‌الاسلام دکتر میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر جیرفت گفت :

به گزارش کنارصندل حجت‌الاسلام دکتر میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر جیرفت گفت:اگر این روزها باز هم در کشورهایی که ادعای آزادگی دارند به نام آزادی به کتاب مقدس بیش از یک میلیارد مسلمانان توهین و قلب مسلمین را جریحه دار می کنند به خاطر عظمت و اهمیت اسلام، قرآن و انقلاب […]

به گزارش کنارصندل حجت‌الاسلام دکتر میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر جیرفت گفت:اگر این روزها باز هم در کشورهایی که ادعای آزادگی دارند به نام آزادی به کتاب مقدس بیش از یک میلیارد مسلمانان توهین و قلب مسلمین را جریحه دار می کنند به خاطر عظمت و اهمیت اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر دین مهم نباشد کسی کاری به آن ندارد اظهارداشت: اسلام با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در دنیا بیشتر مطرح شد و اکنون نیز مورد توجه جوانان قرار گرفته که این در آنها هراس ایجاد کرده است.

امام جمعه جیرفت افزود: بعد از اینکه فتنه های اخیر دشمن در کشور راه به جایی نبرد به کارهایی رو آوردند که در مخالفت با اصول ادعایی آنها است.
وی یادآور شد: تمسخر عکس نخست وزیر فرانسه موجب جریمه سنگین تمسخر کننده شد اما آنها با ادعای آزادی به کتاب مقدس مسلمانان توهین می‌کنند.

دکتر تارم با این سؤال که آیا آزادی به معنای حمله و توهین به اعتقادات دیگران است ادامه داد: تمام ادیان الهی مدیون قرآن مجید هستند و راه اثبات دیگر ادیان قرآن مجید است و جسارت به قرآن اهانت به همه ادیان الهی است.
حجت الاسلام تارم خاطر نشان کرد: این جسارتها و بی احترامی ها به مقام شامخ قرآن موجب توجه بیشتر مردم آزاداندیش جهان به قرآن مجید، دین اسلام و پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) خواهد شد و شاهد گرایش بیشتر جوانان آزادیخواه به اسلام خواهیم بود.

وی گفت: عظمت انقلاب اسلامی ایران دنیا را مبهوت کرد و نظرات جهانیان را نسبت به این مردم، اسلام و دین تغییر داد.

وی ادامه داد: دین را افیون ملتها می دانستند اما با پیروزی انقلاب اسلامی دین در دنیا جایگاه پیدا کرد و قرآن در دنیا مطرح شد.
امام جمعه جیرفت همچنین با بیان اینکه دهه فجر مصداق بارز و روشن و غیرقابل انکار برای ایام الله است افزود: هر روزی که در تاریخ بشریت مهم، سرنوشت ساز و مربوط و منصوب به خداوند تعالی و به صورت ویژه باشد ایام الله است.
وی گفت: همه روزها و مکان ها مربوط به خدا است اما برخی‌ همچون خانه خدا یا ماه خدا به صورت ویژه به خداوند انتصاب پیدا می کنند.

گزارش : امینه رزمی

تصاویر:خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =