. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 67977 تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | 13:25 ب.ظ

امام جمعه موقت عنبرآباد : انتساب ویژه ماه شعبان به وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) است.

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: در بیانات نبوی آمده ماه شعبان، شعبان نامیده شده است زیرا در آن روزی های مؤمنین تقسیم می‎شود و از این ماه خیر زیادی به رمضان سرازیر می‎شود. امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: آنچه این […]

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: در بیانات نبوی آمده ماه شعبان، شعبان نامیده شده است زیرا در آن روزی های مؤمنین تقسیم می‎شود و از این ماه خیر زیادی به رمضان سرازیر می‎شود.

امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: آنچه این ماه معظم را بسیار با شکوه می کند، انتساب ویژه این ماه به وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) است.

وی ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ابراز کرد: خداوند متعال عمل توحیدی و مخلصانه ابراهیم(ع) و هاجر را در قربانی کردن و رمی جمره اخذ کرد و در حج گنجانید و خدایی که با ابراهیم (ع) چنین کرد، کجا می‌گذارد که حماسه عظیم عاشورا فراموش شود، حماسه ای که به مراتب سنگین تر بود.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: وجود امام حسین (ع) و بزرگی عاشورا و کربلا را در قلب شیعیان و انسان های صالح و جوانمرد، از هر دین و مذهبی که باشند می گنجاند.

وی تاکید کرد: آنچه خدا به امام حسین (ع) عنایت کرده بالاتر از آن است که به حضرت ابراهیم(ع) عطا کرد، خدا چشمه زمزم را در کنار بیت سنگی خودش قرار داده اما بیت اصلی خداوند دل مؤمن و به جان دو چشمه جوشانی از اشک عطا کرده است.

ایشان با تبریک روز پاسدار گفت: سپاه این هدیه مولود انقلاب اسلامی با اخلاص، تعهد، دلسوزی در سایه مکتب اسلام، ولایت و امامت هر روز قدرتمندتر، مقتدرتر و توانمندتر می‌شود و به افتخاری نه تنها برای ایرانیان بلکه برای همه ملت‌های مظلوم دنیا تبدیل شده است.

وی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درختی تنومند برای پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب، توسعه و آبادانی ایران و تامین رفاه و آسایش ملت ایران تبدیل شده و در این راه بسیار خوب می درخشد و روز به روز بر موفقیت هایش اضافه می‌ شود.

وی به اهداف غرب از تحرکات در منطقه اشاره کرد و گفت: نکته اول تداوم اغتشاش ادراکی پاییز امسال در خارج از کشور و انتقال فضای التهاب به داخل کشور به قصد تأثیرگذاری بر بازار ارز، سکه، معیشت و اقتصاد مردم ایران است.

وی افزود: هدف دوم، به تردیدهای غرب نسبت به گام های آینده ایران در حوزه هسته ای مرتبط است، غرب تلاش دارد با وادار کردن ایران به واکنش، به نوعی گام های آینده ایران در تولید هسته ای را حدس بزند.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد اظهار کرد: سومین هدف این است که غرب و صهیونیستها قصد دارند با زمینه سازی فشار و هراس افکنی پیرامون غنی سازی سطح بالاتر ایران، تهران را از برداشتن این گام بازدارند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز، طلا و تاثیرات آن بر معیشت مردم، خاطرنشان کرد: لازمه جهاد تبیین و روشنگری و تحلیل انقلابی توجه به ابعاد مختلف موضوع و عوامل مختلف داخلی و خارجی و بنیادین و زمینه ای است.

امام جمعه موقت عنبرآباد ادامه داد: در شرایط کنونی وزن عوامل خارجی و جنگ اقتصادی دشمنان بیش از پیش شدت یافته و تأثیرگذار بوده و ضعف ها و کاستی های داخلی در تشدید این التهابات افزوده است بنابراین راه حل اصلی برای کنترل بازار ارز و طلا، جایگزینیِ “حکمرانی ارزی بانک مرکزی” به جای “حسابداری ارزی” است.

وی عنوان کرد: اکنون بانک مرکزی در دولت سیزدهم با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، گام اول و البته بلندی را در این راه برداشته است که به این بانک اختیارات و ابزارهای بیشتری را در کاهش تنش های کنونی خواهد داشت.

حجت الاسلام فضیلتی نیا در خاتمه ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، ولادت امام زین العابدین(ع) و ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را تبریک گفت.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =