. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68052 تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 | 20:18 ب.ظ

دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مراکز خدمات جامع سلامت و زیر ساختهای بهداشتی شهر جبالبارز بازدید کرد

دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جهت بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و زیر ساختهای بهداشتی وارد شهر جبالبارز شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بازدید خود از مراکز جامع سلامت جبالبارز ( محمدآباد مسکون)/ روند ساخت بیمارستانهای در حال احداث جیرفت، عنبرآباد و کهنوج تسریع می شود به گزارش کنارصندل ،دکتر […]

دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جهت بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و زیر ساختهای بهداشتی وارد شهر جبالبارز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بازدید خود از مراکز جامع سلامت جبالبارز ( محمدآباد مسکون)/ روند ساخت بیمارستانهای در حال احداث جیرفت، عنبرآباد و کهنوج تسریع می شود

به گزارش کنارصندل ،دکتر علی اصغر خیرخواه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صبح روز یکشنبه ۷اسفند ۱۴۰۱با حضور دکتر بلندنظرفرماندار شهرستان جیرفت،دکتر مقبلی رئیس مرکز بهداشت شهرستان ،خانم بیگزاده سرپرست معاونت بهداشتی از مراکز خدمات جامع سلامت محمد آباد مسکون و سقدر بازدید کرد.

دکتر خیرخواه در ورود به شهر جبالبارز( محمدآباد)مورد استقبال و خیرمقدم گویی سرپرست مرکز بهداشت و پرسنل مرکز خدمات سلامت منطقه قرار گرفت.

در ابتدا دکتر مقبلی ضمن خوش آمد به ریاست دانشگاه و هیئت همراه گزارشی از دغدغه های پیش رو در حوزه بهداشت همچون جوانی جمعیت و دیگر مشکلات نا خواسته در مورد بیماریهای شایعه و از اتمام اجرای طرح های واکسیناسیون جمعیت مورد هدف اتباع غیر ایرانی افغانستانی ،پاکستانی و افرادی که در جوار آنها مشغول زندگی بودن به طور ۱۰۰ درصد ارائه نمود.

دکتر بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در سفر به شهر جبالبارز( محمدآباد) با همراهی دکتر مقبلی مدیر مرکز بهداشت با ورود دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مراکز خدمات سلامت محمدآباد و سقدر بازدید نمودند.

فرماندار جیرفت نمایند عالی دولت در بخشداری جبالبارز، ضمن تقدیر از رئیس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابت تلاشهای آنها در حوزه سلامت گفت:بیمارستان جیرفت جوابگوی یک میلیون نفر در جنوب کرمان نیست و می طلبد مسئولان وزارت بهداشت برای اتمام بیمارستان جایگزین بیمارستان کاشانی جنب هتل ناجی سرعت بیشتری لحاظ نمایند.

رئیس دانشگاه درجمع مسئولان شهرستان و محلی در بخشداری جبالبارز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از دغدغه های بزرگ ما در حوزه سلامت جنوب کرمان ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است و بیمارستانهای جیرفت به عنوان مراکز بزرگ درمانی منطقه با توجه به نیاز روز جامعه در آینده پاسخگو نیاز مردم نیست که در این راستا ساخت بیمارستان جایگزین در جیرفت و کهنوج در حال انجام است.

دکترخیرخواه با اشاره به تسریع روند ساخت بیمارستان عنبر آباد افزود:” ۷۵۰ میلیارد تومان “به احداث بیمارستانهای جیرفت و عنبرآباد اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:برای بیمارستان جایگزین جیرفت جنب هتل ناجی پیمانکار جدید مشخص شده که ساخت این بیمارستان هم پیشرفت خوبی خواهد داشت،

وی افزود: همچنین بیمارستان عنبراباد طی ۲ماه که اعتبار تخصیص داده شده است،۲۰ درصد پیشرفت داشته تا گامی مهم در رفع نیازهای درمانی منطقه برداشته شود.

خیرخواه با بیان اینکه در حوزه بهداشت همه پروژه ها تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: در جنوب کرمان۹۸ مرکز جامع سلامت،۴۲۱خانه بهداشت و۴۹ پایگاه سلامت فعال داریم که ۱۰ خانه بهداشت،۲ مرکز جامع و یک پایگاه سلامت در منطقه جبالبارز ارائه خدمات می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین خدمات دانشگاه فعالیت پایگاههای جاده ای ۱۱۵ است که تلاش داریم، خدمات بین راهی هر چه بیشتر ارتقا یابد در حال حاضر هم طی تفاهم نامه ای الزام حضور آمبولانسها در مراکز برداشته شده و این باعث ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به ضرورت جذب مشارکت خیران در حوزه سلامت گفت: خیران در حوزه سلامت منطقه اقدامات زیادی داشته اند، که باید توسعه یابد، هر خیری با هر نیتی بخواهد کار کند، زمینه تحقق آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مانند بخشهای آموزشی، درمانی و … فراهم است، حتما از این ظرفیت مهم در این منطقه هم استفاده شود و همگی صدای ما برای جذب خیران در حوزه سلامت باشید.

خیرخواه با بیان اینکه با توجه به جمعیت، کادر درمانی جبالبارز کامل است و حضور ۲ پزشک و داندانپزشک را داریم، عنوان داشت: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت ضروری است که همه نهادها در تمام مناطق در کنار حوزه سلامت پای کار باشند تا ایرانی جوان و پویا داشته باشیم.

گزارش : امینه رزمی

تصاویر : خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =