. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 69453 تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 | 09:47 ق.ظ

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی همزمان با سراسر کشور در جنوب کرمان آغاز شد

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در جنوب استان کرمان با هدف کمک به کاهش تصادفات رانندگی به گزارش کنارصندل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۲ در ۲ نقطه از محورهای شریانی سفرهای نوروزی اجرا می شود.مجتبی محمودی افزود: همزمان با […]

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در جنوب استان کرمان با هدف کمک به کاهش تصادفات رانندگی

به گزارش کنارصندل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۲ در ۲ نقطه از محورهای شریانی سفرهای نوروزی اجرا می شود.
مجتبی محمودی افزود: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با محوریت وزرات راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و همچنین همکاری ستاد اقامه نماز در استان کرمان در ۲ نقطه از مسیر سفرهای نوروزی به ویژه مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در شهرستانهای جیرفت و کهنوج در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با هدف فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.
محمودی با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه های فرهنگی این طرح اشاره کرد و گفت:در راستای به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر برای استراحت برای رفع خستگی وجلوگیری از خواب آلودگی، ارج نهادن به ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ رانندگی ایمن از دیگر اهداف اجرای این پویش است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: ایستگاه اول پویش همراهان سفر ایمن در محل مسجد صراط جیرفت ورودی پایانه بار و خروجی جیرفت و در کریدور جنوب به شرق و شمال راه اندازی شده است .
محمودی از راه اندازی ایستگاه دوم در محور بزرگراهی خلیج فارس و در محل مجتمع خدماتی رفاهی خلیج فارس خبر داد.
وی افزود: با اجرای برنامه های رصد آسمان با حضور انجمن نجوم جیرفت ،برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهداء جوایز و…. در این طرح برگزار می شود.
مدیر کل راهداری جنوب کرمان با اشاره به این که در مجموع ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در جنوب استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده است، یادآور شد: کاربران جاده‌ای، می توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است از خانواده ها و مسافران نوروزی خواست شرایطی را فراهم کنیم تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده ها جلوگیری کنیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هجده =