. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 71261 تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 13:19 ب.ظ

اطلس فرهنگی و اجتماعی عشایر جنوب کرمان تهیه می‌شود

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان از تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی عشایر این منطقه خبر داد. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت ، ناصر احمدیوسفی امروز اظهار کرد: ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی، جنوب کرمان را مستعد رویش […]

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان از تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی عشایر این منطقه خبر داد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت ، ناصر احمدیوسفی امروز اظهار کرد: ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی، جنوب کرمان را مستعد رویش گیاهان دارویی، پرورش دام و جذب گردشگر کرده که اگر مورد توجه قرار گیرند می‌تواند یکی از راه‌های رونق اقتصادی و اشتغالزایی باشد.

مدیرکل امور عشایر جنوب استان کرمان ادامه داد: در این راستا می‌توان با همیاری و کمک دانشگاه طرح‌های مطالعاتی در حوزه گردشگری عشایری، پرورش دام و گیاهان دارویی تدوین کنیم.

 وی تصریح کرد: باتوجه به کوچ‌رو‌ بودن عشایر و نبود زیرساخت‌های لازم، تهیه و نصب پنل‌های خورشید برای عشایر همواره از دغدغه‌های این اداره کل بوده است، بنابراین قصد داریم از ظرفیت‌های دانشگاه جیرفت و شرکت‌های دانش‌بنیان به بهترین شکل ممکن در جهت رفع مشکلات عشایر استفاده کنیم.

 احمد یوسفی افزود: جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی عشایر می‌تواند سنت‌ها و رسوم آنان را حفظ کند برهمین اساس سعی داریم بتوانیم برای اولین‌بار در جنوب کرمان ‌جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی کشوری پیرامون آداب و رسوم عشایر جنوب کرمان برگزار کنیم.

 وی یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل امور عشایر جنوب استان را تهیه اطلس سنت‌ها، آداب و رسوم عشایر جنوب کرمان عنوان کرد.

احمدیوسفی متذکر شد: باید بتوانیم آیین‌ها و رسوم عشایر را حفظ و به نسل‌های آینده انتقال دهیم، حفاظت از آیین‌ها و سنت‌ها موجب حفظ هویت ما می‌شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =