. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72288 تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 | 12:19 ب.ظ

از ماماهای نمونه جنوب کرمان تقدیر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزارو ۵۰۰ موالید در جنوب کرمان داشتیم که انتظار داریم با تلاشهای شما عزیزان این آمار در سالجاری جهش خوبی داشته باشد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر علی اصغر خیرخواه ظهر امروز در آیین تجلیل از […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزارو ۵۰۰ موالید در جنوب کرمان داشتیم که انتظار داریم با تلاشهای شما عزیزان این آمار در سالجاری جهش خوبی داشته باشد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر علی اصغر خیرخواه ظهر امروز در آیین تجلیل از ماماهای نمونه جنوب کرمان با اشاره به اهمیت حرفه مامایی برای سلامت مادران و نوزادان اظهار داشت: مامایی یک حرفه مسئولیت پذیر و جوابگو است که علاوه بر مراقبت و مشاوره حین بارداری، زایمان و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مادر و نوزاد ایفا می کند.

وی با بیان اینکه سختیهای کار ماما در زمان تولد و همچنین مراقبتهای قبل از تولد بر کسی پوشیده نیست و جامعه همواره قدردان زحمات این قشر پرتلاش است، افزود:
خیرخواه با اشاره به کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان در منطقه تصریح کرد: جوانی جمعیت ضرورت امروز جامعه است و باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم، چرا که در حال حاضر رشد جمعیت جنوب کرمان در مقایسه با قبل وضعیت خوبی نیست باید همه در کنار حوزه سلامت تلاش کنیم تا این کمبود جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ماماها یکی از مهمترین نیروهای فعال در حوزه سلامت هستند با همه اقدامات صورت گرفته هنوز به تعداد بیشتری ماما نیاز است و ماماهای بیشتر به معنای مادران و کودکان سالمتر است.

خیرخواه با اشاره به اقدامات انجام گرفته، جهت ارائه خدمات درمان ناباروری در منطقه عنوان داشت: سال گذشته ال دی آر بیمارستان رودبار با همکاری خیران سلامت و همچنین بخش نوزدان و زایمان بی درد در بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت راه اندازی شد که بایستی زایمان بی درد در همه شهرستانهای منطقه نیز راه اندازی شود تا دغدغه های زنان باردار کم شود و به سمت و سوئی برویم تا این اقدامات تشویقی برای افزایش موالید در منطقه باشد.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث مرکز نازائی در جیرفت جهت ارائه خدمات سطح به زوجهای نابارو منطقه تصریح کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه ارائه خدمات درمان نازائی در منطقه انجام شده و خدمات سطح ۲ ارائه می شود.
در پایان این مراسم همچنین از ماماهای نمونه دانشگاه تقدیر شد.

تصاویر : خسرو احسانی

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =