. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 72978 تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 | 15:06 ب.ظ

فراگیری راه های ارتباط موثر با نوجوانان امری ضروری است

عدم ارتباط موثر خانواده ها با نوجوانان آنها را به ورطه تباهی می کشاند . طیبه آراسته فرا گیری راه های ارتباط موثر با نوجوانان را ضروری خواند و تاکید کرد: اگر والدین نتوانند ارتباط موثری با نوجوانان برقرار کنند آنها دچار خلا عاطفی و بحران روحی شده و در سنین بالاتر گرفتار آسیب های […]

عدم ارتباط موثر خانواده ها با نوجوانان آنها را به ورطه تباهی می کشاند .

طیبه آراسته فرا گیری راه های ارتباط موثر با نوجوانان را ضروری خواند و تاکید کرد: اگر والدین نتوانند ارتباط موثری با نوجوانان برقرار کنند آنها دچار خلا عاطفی و بحران روحی شده و در سنین بالاتر گرفتار آسیب های اجتماعی شده و به ورطه تباهی کشیده می شوند.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۷ اردیبهشت ماه)  طیبه آراسته در حاشیه برگزاری همایش خانواده و مهارت های زندگی در جیرفت، گفت: امروز همایش خانواده و مهارت های زندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان و به تبع آن در سطح شهرستان جیرفت برگزار شد.
این مشاور و مدرس دانشگاه ابراز کرد: همایش امروز با محوریت آگاهی بخشیدن به خانواده ها در خصوص یادگیری مهارت های ارتباطی موثر با نوجوانان برگزار شد.
وی سن نوجوانی را سنی مشاورحساس برشمرد و افزود: عدم آگاهی والدین از راه های ارتباطی موثر باعث می شود که رفتار نوجوان با آنها در تعارض باشد.
آراسته فرا گیری راه های ارتباط موثر با نوجوانان را ضروری خواند و تاکید کرد: اگر والدین نتوانند ارتباط موثری با نوجوانان برقرار کنند آنها دچار خلا عاطفی و بحران روحی شده و در سنین بالاتر گرفتار آسیب های اجتماعی می شوند و به ورطه تباهی کشیده خواهند شد.
این مشاور و مدرس دانشگاه نوجوانی را سن تغییر، مرموز شدن و تحول است، اظهار کرد: نوجوانان در این سن نیاز به استقلال دارند بنابراین باید با رفتار صحیح به آنها حس استقلال و مهم بودن را دهیم.
آراسته با بیان این مطلب که والدین باید به صورت کلامی و غیر کلامی بتوانند ارتباط موثری با نوجوان داشته باشند، تاکید کرد: نوجوانی یکی از مراحل رشد انسان است که همراه با تغیرات روحی، جسمی و فیزیولوژیک می باشد و در اینجا یک خانواده آگاه با رفتار صحیح کمک می کند تا فرزند نوجوانش از این بحران بیرون بیاید.
این مشاور و مدرس دانشگاه عنوان کرد: در این همایش سعی کردم به بیان انواع خانواده ها در زمینه ارتباطی با فرزندان از جمله خانواده سخت گیر و خشک، خانواده آسان و سهل انگار، خانواده گسترده و پریشان، خانواده دموکرات و سالم و همچنین به تکنیک های برخورد با نوجوان بپردازم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =