. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 73490 تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | 14:26 ب.ظ

محوطه باستانی کنارصندل با اعتبار ریاست جمهوری بزودی آغاز می شود

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری جیرفت: محمد سالاری گفت: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری بزودی در تیرماه یا مردادماه سال جاری ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل آغاز خواهد شد. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، محمد سالاری در حاشیه […]

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری جیرفت:

محمد سالاری گفت: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری بزودی در تیرماه یا مردادماه سال جاری ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل آغاز خواهد شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، محمد سالاری در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از موزه باستان شناسی جیرفت، گفت: تمدن ۵ هزار ساله جیرفت شامل روستا نشینی و شهرنشینی است که آثار کشف شده در اسفندقه نشان از یکجا نشینی و تمدن روستایی دارد و آثار کشف شده کنارصندل نیز بیانگر تمدن شهرنشینی است.
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: اشیای داخل موزه باستان شناسی جیرفت، شکل گیری تمدن اولیه را نشان می دهد.
وی ابراز کرد: اشیای کشف شده از جنس سنگ صابونی می باشد سنگی خوش تراش که معادن آن در شهرستان جیرفت بوده است و گذشتگان برای ساخت این اشیاء سنگ صابونی را استخراج می کرده اند.
سالاری اظهار کرد: این ظروف ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح به عنوان اشیای اشرافی و لوکس به شمال ایران، شوروی، جنوب خلیج فارس، عراق و پاکستان تجارت می شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جیرفت با بیان اینکه اشیاء کشف شده در کنارصندل از خشت خام است، عنوان کرد: تپه های باستانی کنارصندل باقی مانده های یک سازه عظیم بوده است.
وی تصریح کرد: در بین اشیاء کشف شده هیچ سلاحی وجود ندارد و این مهم بیانگر این است که یک تمدن و حکومت امنی وجود داشته که با همسایگان خود در صلح و سازش بسر می برده است.
سالاری جیرفت را از کامل ترین و مهمترین تمدن های شهری برشمرد و گفت: تمدن جیرفت و سایر نقاط کشور نشان می دهد که ایران صاحب تمدن شهرنشینی بوده است.
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جیرفت ابراز کرد: امسال با اعتبارات سفر ریاست جمهوری ساختمان صنایع دستی با اعتباری حدود یک میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: همچنین با اعتبارات سفر ریاست جمهوری بزودی ساماندهی محوطه باستانی کنارصندل آغاز خواهد شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =