. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 73924 تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 | 13:03 ب.ظ

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت : طرح رواق رضوی در جیرفت آغاز شد

کرامت پیرنیا گفت: به همت کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت تعداد ۸ غرفه خدمت رسانی در قالب طرح رواق رضوی راه اندازی شده که این غرفه ها به مدت ۲ روز دایر می باشند. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به مناسبت دهه کرامت به همت کانون خدمت رضوی طرح رواق […]

کرامت پیرنیا گفت: به همت کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت تعداد ۸ غرفه خدمت رسانی در قالب طرح رواق رضوی راه اندازی شده که این غرفه ها به مدت ۲ روز دایر می باشند.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به مناسبت دهه کرامت به همت کانون خدمت رضوی طرح رواق رضوی با شعار رواق خدمت به رسم اهل بیت (ع) در پارک ولیعصر جیرفت آغاز شد.

کرامت پیرنیا در حاشیه برگزاری طرح رواق رضوی، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: امروز به همت کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت در قالب طرح رواق رضوی تعداد ۸ غرفه خدمت رسانی راه اندازی شده که این غرفه ها به مدت ۲ روز دایر می باشند.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت با اشاره به این که در این غرفه بخشی از توانمندی های کانون های خدمت رضوی شهرستان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده، افزود: در رواق سلامت، پزشک عمومی به طور رایگان بیماران را ویزیت می کند، در رواق تعلیم و تربیت نیز کتاب های مفید و ارزشمند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

وی بیان کرد: رواق مشاوره و مددکاری همان طور که از نامش پیدا است در زمینه های مختلف از جمله مشاوره های قبل و بعد از ازدواج خدمت رسانی می کند.

پیرنیا اظهار کرد: از فعالیت های رواق ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان است که بخشی از عملکرد کانون ایثار و شهادت در این طرح، در معرض دید مردم قرار داده شده است.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت ابراز کرد: کانون خدمت رضوی شهرستان یک دفتر در دادگستری شهرستان تحت عنوان کانون حقوقی راه اندازی کرده تا در صورت نیاز خادمیاران رضوی به خدمات مشاوره ای حقوقی و وکیل مشکل آنها را حل کند‌ که در طرح رواق رضوی بخشی از فعالیت های آن به نمایش گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: کانون وقف و نذر که امشب نیز رواقی تحت همین عنوان در اینجا راه اندازی شده در طول سال فعالیت هایی نظیر حمایت از خانواده های نیازمند، ساخت فضاهای آموزشی، ساخت سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم، پخت و توزیع غذای گرم، توزیع لباس و لوازم التحریر، برگزاری جشن عبادت و تامین فرش نمازخانه را انجام می دهد.

پیرنیا اضافه کرد: کانون بانوان و خانواده رضوی نیز در حوزه زن و خانواده فعالیت دارد و کارهای جهادی، تامین جهیزیه، برپایی مجالس قرآنی و غیره را بر عهده دارد.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت با یادآوری این مطلب که ۲۴ کانون خدمت رضوی در شهرستان فعال است، بیان کرد: از این تعداد ۱۹ کانون تخصصی و ۹ کانون نیز مسجد محله ای ( عمومی) است.

وی با اشاره به فعالیت های کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت در دهه کرامت، یادآور شد: همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) جشن باشکوهی برای دانش آموزان دختر در یکی از مدارس سطح شهر برگزار شد.
پیرنیا ادامه داد: همچنین در این دهه مبارک پویش جان پدر اجرا شد که در این راستا با دختران شهدا دیدار داشته و از آنها تجلیل کردیم.
دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت غبارروبی قبور مطهر شهدا را از دیگر برنامه های دهه کرامت برشمرد و گفت: حضور در نماز جمعه، برگزاری همایش پیاده روی، برگزاری همایش ادبی، بازدید از مراکز تحت حمایت بهزیستی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان، دیدار با رئیس زندان از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار کرد: جشن میلاد امام رضا (ع) نیز ۹ خرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل میدان امام حسین (ع) همراه با برنامه های شاد و متنوع برگزار می‌شود و در حاشیه برگزاری این جشن باشکوه نیز طرح نذر قصه گویی با رویکرد بیان فضائل و کرامات امام رئوف برای کودکان اجرا خواهد شد.
پیرنیا عنوان کرد: برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان، برگزاری شبی در محضر قرآن و همچنین برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان از سایر فعالیت های کانون خادمیاران رضوی در دهه کرامت است.
دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان جیرفت بیان کرد: علاوه بر این همزمان با شب میلاد فرخنده امام رضا (ع) ۵ هزار پرس غذای گرم و تعدادی نیز بسته معیشتی در بین فقرا توزیع خواهد شد.
وی گفت: طرح کفشداری حرم از دیگر برنامه های ویژه دهه کرامت است که به صورت سیار، گروهی از خادمیاران رضوی با حضور در سطح شهر به طور رایگان کفش های مردم را واکس می زنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =