. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 83485 تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 | 15:02 ب.ظ

دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در جیرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در این شهرستان خبر داد. محمد کمالی در این باره گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اسفندقه با همکاری محیط زیست رابر در پایش یک روزه حین گشت زنی جهت جلوگیری از شکارو صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده بحرآسمان، […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در این شهرستان خبر داد.


محمد کمالی در این باره گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اسفندقه با همکاری محیط زیست رابر در پایش یک روزه حین گشت زنی جهت جلوگیری از شکارو صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده بحرآسمان، کوه قرقطوئیه موفق به دستگیری یک شکارچی شدند که ازفرد خاطی ۵قطعه تیهو و کبک، یک قبضه اسلحه دولول و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.


مراتب پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردید.


وی اضافه کرد: براساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قطعه تیهو و کبک معادل سه میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متهم اخذ و به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز گردید.


کمالی تصریح کرد :پایش و گشت های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این سازمان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره محیط زیست به جد با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد .

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهار =