. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 83477 تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 | 13:56 ب.ظ

۶۰ نفر از کارگران اخراجی شهرداری جیرفت به کار بازگشتند

در پی اخراج حدود ۸ماهه ۱۴۳ نفر از کارگران شهرداری جیرفت در استان کرمان، یک منبع کارگری از بازگشت به کار ۶۰ نفر از کارگران خبر داد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایلنا یک منبع کارگری گفت : از حدود یک هفته پیش ۶۰ نفر از ۱۴۳ کارگر تعدیلی شهرداری جیرفت که از […]

در پی اخراج حدود ۸ماهه ۱۴۳ نفر از کارگران شهرداری جیرفت در استان کرمان، یک منبع کارگری از بازگشت به کار ۶۰ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایلنا یک منبع کارگری گفت : از حدود یک هفته پیش ۶۰ نفر از ۱۴۳ کارگر تعدیلی شهرداری جیرفت که از ابتدای خرداد ماه سال جاری با اتمام قرارداد کار بیکار شده بودند، به کارشان بازگشتند.

یکی از کارگران شاغل در شهرداری جیرفت دلیل تعدیل ۱۴۳ کارگر این واحد خدماتی را ادعای جذب غیرقانونی و بدون طی روال قانونی استخدامی از سوی شهردار سابق عنوان کرد و در ادامه گفت: خوشبختانه با همت کارگران و حمایت شهردار جدید که اخیرا شروع بکار کرده و برخی مسئولان شهرستانی ۶۰ نفر از کارگران اخراجی که دارای سوابق دو تا سه سال بودند، به کارشان بازگشتند.

او درباره بازگشت به کار سایر همکارانش گفت: طبق وعده‌ی داده شده، قرار است به مرور همه ۱۴۳ کارگر اخراجی به کار سابق خود در شهرداری جیرفت بازگردند.

او گفت: شهردار سابق مانع ورود کارگران اخراجی به محل کار سابق‌شان شد که در نهایت با استمرار پیگیری کارگران و حمایت جدی برخی مسئولان شهردار تغییر کرد، بنابراین  همزمان با ورود شهردار جدید، وی بلافاصله موافقت خود را برای بازگشت به کار ما اعلام کرد.

او درباره وضعیت قرارداد و پرداخت حق بیمه خود و همکارانش گفت: همه کارگران تعدیلی تحت مسئولیت «شرکت پیمانکاری همیاران کرمان» مشغول به کار شده‌اند و قرار است برگه‌های قرارداد کارگران بعد از تنظیم برای امضا در اختیار کارگران قرار بگیرد. ضمن اینکه قرار است همه کارگران بلافاصه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی همچنین درباره ادعای لحاظ نشدن سوابق شغلی و بیمه‌ای کارگران تعدیلی شهرداری جیرفت گفت: پیش از این در زمان شهردار سابق برای بازگشت به کار کارگران تعدیلی این مورد مهم مشروط شد اما مدیریت جدید شهرداری جیرفت  قول لحاظ کردن سوابق دو تا سه‌ساله هر یک از کارگران را در سوابق بیمه‌ای داده است.

او در پایان گفت: با وجود شروع به کار دوباره ۶۰ نفر از کارگران تعدیلی، طی دو تا سه سال گذشته همواره دستمزد آن‌ها با روزی ۸ تا ۱۲ ساعت کار زیر حداقل‌های قانونی مصوبه شورای عالی کار (۲ تا سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان) پرداخت شده است، با این حال امیدواریم با مساعدت شهردار جدید از دستمزد و همه مزایای قانونی کار بهرمند شویم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =