. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 83488 تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 | 18:36 ب.ظ

اولین یادواره شهدای دانش آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان در جیرفت برگزار شد

اولین یادواره ۲۰۴ شهید دانش آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جیرفت برگزار شد. به گزارش کنارصندل به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این […]

اولین یادواره ۲۰۴ شهید دانش آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در تمامی مدارس استان گفت: موضوع توجه به شهدا در نظام تعلیم و تربیت پیوسته دنبال می شود و بستر لازم را برای برگزاری یادواره شهدا برای همه تشکل های دانش آموزی در مدارس فراهم کرده ایم.

وی از اجرای طرح لاله های روشن «از بصیرت تا شهادت» در بیش از ۳ هزار مدرسه استان خبر داد و افزود: این طرح در ۴۰ هزار مدرسه در کشور اجرا می شود.

رضایی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند نسل جوان ما با اندیشه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی بیگانه کنند گفت: این در حالی است که ملت ایران سال‌های متمادی برای دست‌یابی به استقلال و آزادی تلاش کرده و هر بار تلاش‌ها و مبارزات آنها با دخالت بیگانگان و حمایت مستقیم آنها از حکام سرسپرده به نتیجه نمی‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که انقلاب اسلامی به جوانان این مرز و بوم شخصیت و آزادی اعطا کرد، گفت: هم اکنون به برکت این انقلاب باید در راستای افزایش روند پیشرفت علمی تلاش کرد و دانش آموزان موظفند که این شتاب علمی را افزایش دهند.

رضا رضایی با بیان اینکه باید با صبر و حوصله به سوالات مختلف دانش‌آموزان در خصوص انقلاب اسلامی پاسخگو باشیم، تصریح کرد: این وظیفه آموزش‌وپرورش است که با تربیت نسلی انقلابی و با انگیزه آنان را برای نقش‌پذیری در آینده آماده کند.

وی به نقش تاثیرگذار جامعه فرهنگی و دانش آموزی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این قشر در برهه‌های مختلف انقلاب وابستگی و تعهد خود به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته است.

رضایی با بیان اینکه بیشتر رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از قشر دانش آموزان و جوانان بوده‌اند، اظهار داشت: باید ایثار و فداکاری این عزیزان به دانش آموزان و فرهنگیان به نحو احسن منتقل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای والامقام و رزمندگان اسلام است که امیدواریم با همکاری و تعامل سایر نهاد های فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین دانش آموزان و فرهنگیان گام‌های موثری را برداریم.

رضا رضایی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به دانش آموزان و فرهنگیان را از ضروریات جامعه امروزی دانست و ادامه داد: باید این فرهنگ به نحو احسن انتقال و منویات مقام رهبری در حوزه های مختلف در بدنه آموزش و پرورش استان اجرایی شود.

بر پایه این گزارش: اولین یادواره ۲۰۴ شهید دانش آموز ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان در محضر شهید گمنام و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مسئولان، خانواده شهدا و دانش آموزان در جیرفت برگزار شد.

تصاویر : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دوازده =