. چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 87498 تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 | 16:33 ب.ظ

رئیس دادگستری استان کرمان: امروز مهم ترین امر به معروف، امر به حضور در انتخابات است/ بیش از یکصد جرم و تخلف انتخاباتی درقانون احصا شده است/امکانات دولتی بایستی به صورت عادلانه در اختیار نامزدهای انتخابات قرار داده شود

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز مهم ترین امر به معروف، امر به حضور در انتخابات است،گفت:در قانون بیش از یکصد مورد جرم و تخلف انتخاباتی احصا شده است و دستگاه قضایی به جرایم و تخلفات انتخاباتی بدون اغماض رسیدگی خواهد کرد. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه ستاد پیشگیری […]

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز مهم ترین امر به معروف، امر به حضور در انتخابات است،گفت:در قانون بیش از یکصد مورد جرم و تخلف انتخاباتی احصا شده است و دستگاه قضایی به جرایم و تخلفات انتخاباتی بدون اغماض رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ویژه شهرستان های جنوبی استان،اظهار داشت:امکانات دولتی بایستی به صورت عادلانه در اختیار نامزدهای انتخابات قرار داده شود و مسئولان امر برگزاری انتخابات باید بر این موضوع نظارت کنند.

رئیس شورای قضایی استان عنوان کرد: هر کسی در هر جایگاهی اگه مخاطب یا ترییونی دارد وظیفه دارد همگی را به شرکت در انتخابات دعوت کند.وی خاطرنشان ساخت: برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم یکی از مهم ترین مواردی است که برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوان دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: با وجود گذشت بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی با شور و هیجان پای صندوق های رای می ایند که این موجب افزایش اقتدار و امنیت در کشور می گردد.حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: علی رغم تلاش

ها ی بی وفقه دشمنان در دلسرد و ناامید کردن مردم و با وجود کم کاری بعضی از مسئولین نظام، مردم شریف ایران با حضور در انتخابات دلبستگی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان بر سلامت انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: تجربه برگزاری انتخابات سالم در جمهوری اسلامی وجود دارد و قانون کنونی انتخابات بایستی ملاک عمل همگی دست اندرکاران باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان تصریح کرد: امکان تقلب و تخلف سازمان یافته در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و افرادی که در یک مقطع شعار تقلب گسترده در انتخابات را دادند در واقع خود را بی اعتبار کردند.

وی ادامه‌داد: ناظران و مجریان انتخابات خود مردم هستند بنابراین امکان تقلب گسترده در نظام مقدس ایران اسلامی وجود ندارد.قاضی القضات استان کرمان اظهار داشت: بایستی تمامی دستگاه های متولی تمام تلاش خود را کنند تا از بروز تخلفات خرد و کوچک نیز در انتخابات جلوگیری کنند و در این راستا مر قانون بوسیله مجریان و ناظران و دیگر نهادهای متولی اجرا شود.

رییس شورای قضایی استان تصریح کرد: راهبرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرحله اول آموزش و پیشگیری است و اما در صورتی که جرم و تخلفی صورت پذیرد رسیدگی و تشکیل پرونده در دستور کار دستگاه قضائی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در استان ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان تعیین شده است و در این شعبات برای هر شخصی که مرتکب جرم انتخاباتی شده باشد پس از تشکیل پرونده رسیدگی خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان از فرمانداران شهرستان ها خواست نظارت بیشتری بر صندوق های سیار صورت گیرد و تا امنیت و سلامت انتخابات به صورت صددرصد تامین شود.++ بیشترین تخلفات انتخاباتی در رابطه با تبلیغات زودهنگام است / ضرورت پرهیز از دامن زدن به مباحث منطقه گرایی و طایفه گراییمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در هفتمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم جنوب استان گفت: تعامل و هماهنگی مناسبی میان دستگاه های متولی امر انتخابات است و این همکاری منجر به پیشرفت اقدامات قبل از انتخابات هستیم.

سید مهدی قویدل با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات انتخاباتی مربوط به تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی است،اظهار داشت: کاندیدهای انتخاباتی از دامن زدن به مباحث منطقه گرایی و طایفه گرایی پرهیز نمایند.این مقام قضایی اعلام کرد:در شهرستان ها ۴۱ جلسه و در مرکز استان ۷ جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان ادامه داد: ۲۰ جلسه کمیته رصد فضای مجازی در استان کرمان و ۹ جلسه در مرکز استان برگزار شده است و در شهرستان ها نیز ۲۱ جلسه اموزشی برای نامزدها، ناظرین، مجریان و ستادهای تبلیغاتی برگزار شده است.

قویدل تاکید کرد:تخلفات و جرایم انتخاباتی در سه مرحله قبل ،حین و بعد از برگزاری انتخابات رصد می شود و پس از تشکیل پرونده، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.++ تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دولتی در ساعات اداری ممنوع است /تشکیل چند پرونده در این رابطه

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفت =