. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 88467 تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | 18:53 ب.ظ

تگرگ و طوفان پنج هزار میلیارد ریال به کشاورزی جازموریان خسارت زد

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا ، فرماندار جازموریان کرمان گفت: برآورد خسارت های وارده به محصولات کشاورزی این شهرستان در جنوب کرمان به علت تگرگ، سرما و طوفان پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.محمدجعفر جهانگیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خسارت های وارده بیشتر مربوط به محصولات […]

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا ، فرماندار جازموریان کرمان گفت: برآورد خسارت های وارده به محصولات کشاورزی این شهرستان در جنوب کرمان به علت تگرگ، سرما و طوفان پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.محمدجعفر جهانگیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خسارت های وارده بیشتر مربوط به محصولات جالیزی همچون هندوانه، خیار، گوجه و ملون بوده است.

وی با بیان اینکه محصولات جالیزی بیمه ندارند و تعهدی از سوی دولت یا شرکت ها برای جبران خسارت ها وجود ندارد اضافه کرد: تنها حمایتی که امکان دارد بتوان محقق کرد اینکه ستاد حوادث بتواند به شکل تمدید زمان پرداخت تسهیلات آنها یا اقداماتی اینچنین به این کشاورزان کمک کند.

هواشناسی کرمان تداوم فعالیت سامانه بارشی، افزایش ابر، باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای، همچنین بارش احتمالی تگرگ را برای امروز (سه‌شنبه) در مناطق مستعد به‌ویژه جنوب استان کرمان پیش بینی کرده است.جازموریان از شهرستان‌های تازه تاسیس استان کرمان ایران و همجوار با جنوب سیستان و بلوچستان است. مرکز این شهرستان، شهر زهکلوت است. این شهرستان در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ از شهرستان رودبارجنوب جدا و مستقل شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 4 =